BMW i3 nije doneo uspeh kojem se kompanija nadala, ali se nikako ne može nazvati promašajem, jer je tokom godina postao najprodavaniji elektromobil na nekim evropskim tržištima.
S tim u vezi, budući da počiva na sopstvenoj platformi, zasnovanoj na „svemirskim“ materijalima i tehologiji, nije bilo realno očekivati da se ta investicija odmah isplati.
Uprkos tome što i3 nije dobio direktnog naslednika, BMW-ov upliv na teritoriju električnih automobila je daleko od završenog, naprotiv. iX3 baziran na X3 je već na tržištu, a sledi i4, praktično električni pandan serije 4 Gran Coupe.
Ukoliko stvari premotamo u blisku budućnost, uvidećemo da i nova generacija serije 7 dobija električnu i7 varijantu, a vrlo je moguće da će se u istom stilu pojaviti i i5.
„Rupu“ nastalu nestankom urbanog i3 će navodno popuniti BMW iX1 negde tokom sledeće godine.
Kao što mu naziv sugeriše, iX1 je u osnovi baterijski pogonjena verzija BMW-a X1 za 2022., koja će ležati na unapređenoj verziji UKL platforme, koju deli s Minijem i drugim BMW-ovim modelima s poprečno postavljenim motorima.
Tehnički, direktniji rival nedavno predstavljenom Mercedes-Benzu EQA i budućem EQB, iX1 će takođe poslužiti kao indirektna zamena za i3.
Uprkos SUV/krosover karoserijskom stilu, inicijalni model će inicijalno biti dostupan samo s prednjim pogonom, za šta će bit zadužen jedan elektromotor s oko 180 ks. Po nekim glasinama, kasnije će biti dostupna verzija s dva motora i pogonom na sve točkove s nekih 250 ks.
Vrhunac ponude će činiti model s litijum-jonskom baterijom od 65-70 kWh, koja će pružati domet do maksimalnih 500 kilometara (po WLTP-u).
Dok će glavna tržišta novog bavarskog elektromobila biti Evropa i Kina, on će se naći i na američkom tlu.
Vrele Gume