AktuelnoVesti

Porsche 911 992 Turbo S vs Porsche Taycan Turbo S vs Nissan GT-R (VIDEO)

2.02KPregleda

Ljudi vole trke ubrzanja. Oni koji planiraju kupovinu nekog performantnog automobila, više informacija će dobiti iz nekog dobro skrojenog video klipa nego ispraznih, predugačkih pisanih testova, često nedopustivo subjektivnih.

 

Kada su „drag“ trke u pitanju, zaključci se mogu izvesti za manje od 20 sekundi, i jednostavno uvideti koji je automobil brži od onog drugog ili druga dva, tri…

 

Naravno, nikada ne treba izgubiti iz vida da se ne svodi sve na pravolinijsko ubrzanje. Mnogi vozači vole „brze prolaske kroz krivine“ i „zadnji pogon“ (a da u životu nisu uspeli da uhvate idealnu putanju, ali to je neka druga priča)… Dakle, distanca od 402 metra je institucija, i to ne bez razloga, jer često može odneti prevagu prilikom odluke o kupovini performantnog automobila.

 

Uzdizanje elektromobila je izbrisalo neke granice koje su postojale između „mejnstrim“ i superautomobila, tako da su sve češći dvoboji mašina pogonjenih elektromotorima i onih tradicionalnih. Ovoga puta su „na crtu“ stali Porsche 992 Turbo S, dorađeni Nissan GT-R i Taycan Turbo S. Pre nego što pređemo na trku, da se malo pozabavimo brojkama.

 

992 Turbo S je „najslabiji“ sa 650 ks, dok mu masa iznosi 1.649 kilograma. Kada je reč o maksimalnom obrtnom momentu, twin-turbo bokser isporučuje 800 Nm, dostupnih između 2.500 i 4.000 o/min, s uključenim Sport Chrono paketom. Iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za samo 2,7 sekundi.

 

Sledeći je Taycan Turbo S, verovatno najpoželjniji električni automobil današnjice i drugi po pitanju snage na gridu (761 ks i 1.050 Nm). Po pitanju mase ne „blista“, s obzirom na težinu od 2.313 kilograma). Ipak, sprint do „stotke“ je prilično sličan kao i kod 992 Turbo S. Treba spomenuti da je Taycan Turbo S nešto jeftiniji od moćnog 992.

 

Treći konkurent je Nissan GT-R, koji „na talonu“ raspolaže s 832 ks. Takođe poseduje pogon na sve točkove i slično vreme sprinta do 100 km/h. Nešto je teži od 992 Turbo S, ali je znatno lakši od Taycana.

 

Dakle, ako bismo prognozirali ishod pre same trke uzimajući u obzir navedene broke, verovatno se GT-R nameće kao favorit. Međutim, budući da smo videli gomilu trka u kojima elektromobili ostavljaju benzice „u prašini“, Taycan Turbo S bi mogao ovde da bude favorit iz senke.

 

Nimalo iznenađujuće je što je električni model krenuo najsilovitije, zahvaljujući istovremenoj isporuci maksimalnog obrtnog momenta. Ipak, na kraju smo imali pravi foto finiš, a pobednik je – 992 Turbo! Nije bilo najjasnije ko je bio drugi i treći, tako da su se vozači odlučili na još jedan pokušaj.

 

Ponovo Taycan Turbo S biva „ispucan“ na samom startu, ostvarujući malu prednost. Ipak, 992 Turbo S počinje da ga sustiže, a priliv snage ima i GT-R, tako da elektromobil iz Cufenhauzena na kraju ovu trku završava kao treći. 992 Turbo s je ponovo pobednik, dok je Nissan drugi.

 

Zaključak je da električni automobili imaju prednost do izvesne tačke, ali za sada, SUS motori još uvek uspevaju da „vladaju“ na četvrt milje.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery