Mnogo više praktičnosti s neznatnim gubitkom performansi na asfaltu u poređenju s limuzinom (ali zato dobitkom van asfalta).
Porsche Taycan Cross Turismo nije prvi svetski električni karavan, ali je u svakom slučaju najuzbudljiviji. On sjedinjuje sve najbolje kvalitete sedana, ali im dodaje praktičnost svojstvenu modelima s produženim krovom. Karoserija počiva 20 milimetara više uvis u odnosu na redovni Taycan, odnosno dodatnih 10 milimetara kada je u priču uključen Off Road Design Package.
Opcioni paket dolazi s dodatnim zaštitnim oivičenjima, karakterističnim za SUV modele, što je omogućilo implementaciju „mišićavijih“ lukova točkova i specifičnih pragova. „Anfas“ i „zadnjica“ su revidirani, a najočigledniju izmenu pozadi čine zadnja vrata u kombinaciji s brisačem, u skladu s karavanskim načelima.
Porsche je takođe dodao „šljunak“ (Gravel) vozni režim Taycanu Cross Turismo, koji ogibljenje podiže u najvišu poziciju, u isto vreme vršeći rekalibraciju sistema kontrole stabilnosti i menadžmenta obrtnog momenta, za bolje prijanjanje na za vožnju težim voznim površinama. Ekipa iz Cufenhauzena priznaje da karavan nije kreiran da bude rasni terenski automobil, ali je u svakom slučaju mnogo sposobniji za vožnju van asfalta u poređenju sa sedanom.
Kao što je i očekivano, električni karavan dolazi ekskluzivno s vazdušnim ogibljenjem i pogonom na sve točkove, zahvaljujući tandemu elektromotora. Ono što je takođe interesantno je da ulazni model dolazi u vidu Taycan Cross Turisma 4, kojeg trenutno nema u ponudi kada je o limuzini reč. Što se naplataka tiče, dostupni su naplaci razmere 20 i 21 col, drugačijeg dizajna u odnosu na limuzinu.
U osnovnoj konfiguraciji, drugi Porscheov karavan (nakon Panamere Sport Turismo) dolazi s 381 ks (280 kW) ili 476 ks (350 kW) sa sistemom kontrole brzog starta. Električni „mišići“ obezbeđuju sprint do „stotke“ za 5,1 sekundu, sve do maksimalne brzine od 219 km/h.
Naoštreniji 4S standardno poseduje Performance Battery Plus (opcija kod 4S sedana), a za njim slede Turbo i Turbo S, gde sva tri modela pružaju iste nivo po pitanju snage kao njihovi limuzinski ekvivalentni. U najsnažnijoj verziji, električni karavan iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekundi, što znači da je samo 0,1 sekundu sporiji od limuzinske verzije. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Ovakve performanse su fantastične, budući da masa Cross Turisma Turbo S iznosi čak 2.358 kilograma.
Skupoceni panoramski krov je standardan kod Porscheovog karavana, kod kojeg će putnici na prednjim sedištima uživati u 9 milimetara više prostora u visini glava zahvaljujući ravnijem krovu. Pozadi stvari stoje još bolje s dodatna 92 milimetra. Karoserijska transformacija takođe donosi profit na planu korisne zapremine prtljažnika, koja sada iznosi do 1.212 litara.
Kada govorimo o Turbo verzijama, tu se malo gubi na praktičnosti, jer zapremina prtljažnika pada na 405 litara s uspravnim naslonima zadnjih sedišta, a bez obzira na karoserijski stil, prednji prtljažnik raspolaže korisnom zapreminom od 84 litra. Ko želi da prevozi kabaste predmete, opcioni krovni sistem je kompatibilan s krovnim šinama i standardan je kod Cross Turisma, dok zadnje postavljen nosač bicikala može da se dobije po dodatnom trošku.
Porsche Taycan Cross Turismo će na tržište biti lansiran ovog leta, a cene u Nemačkoj startuju od 93.635 evra, uključujući i PDV koji iznosi 19 odsto.
Vrele Gume