Alfa Romeo je kroz svoju istoriju proizvodila istinski spektakularne automobile, naravno kada je kvalitet izrade bio na nivou. Teško da postoji automobilska marka koja je kreirala tako atraktivna vozila, poslovično uparena sa sjajnim pogonskim agregatima.
Visokoperformantna divizija se sa oznakom deteline s četiri lista po prvi put pojavila 1923. na modelu Targa Florio. Quadrifoglio departman je u to vreme kreiran da pomogne Alfi Romeo u auto-moto sportu, postavši u međuvremenu institucija za sebe.
Međutim, prva serijska Alfa s bedžom „deteline s četiri lista“ je bila Giulia iz 1963. Od tog momenta, pa u narednih 60 godina, Quadrifoglio je automobilskom svetu podario brojne ikone.
-
Alfasud Sprint Quadrifoglio Verde
Alfasud je jedan od najcenjenijih automobila koje je italijanska kompanija lansirala u svojoj istoriji. Svako ko je imao tu sreću da poseduje ovaj model, o njemu je mogao da kaže samo reči hvale. Osnovni primerak je bio simpatičan automobil prijatnog dizajna, ali 1,2-litarski, četvorocilindarski bokser, nije mogao da se meri jedinicom koja je pogonila Quadrifoglio.
Performantna verzija je ispod haube posedovala 1,7-litarski redni četvorocilindraš, koji je snagu sa 77 ks podigao na 118, obezbeđujući maksimalnu brzinu od 196 km/h. Alfasud Sprint QV se proizvodila od 1976. do 1989.
-
Spider Quadrifoglio Verde
Spider je najduže proizvođeni model Alfe Romeo (od 1966. do 1994.). Ovaj automobil je imao brojne generacije i svaka od njih je ostala zapamćena. Međutim, ona najuzbudljivija je treća iteracija Quadrifoglio Verdea.
Bio je pogonjen 2,0-litarski Twin Cam četvorocilindarskim motorom od 128 ks. Preko 100.000 Spidera je prodato u svetu u gotovo 30 godina proizvodnje.
-
75 Quadrifoglio
„Sedamdeset petica“ je jedan od najpopularnijih modela koje je Alfa Romeo kreirala. Proizvodio se sedam godina, od 1985. do 1992., s 380.000 plasiranih jedinica širom sveta. „75“ je bio predviđen da bude odgovor na nemačke limuzine, a ispod haube je posedovao 1,6-litarski četvotocilindarski motor.
Ipak, Quadrifoglio je odlučio da odbaci taj agregat i kreira – „zver“. Inženjerski tim je u koš motora QV-a instalirao 3,0-litarski V6 sa 192 ks, obezbeđujući maksimalnu brzinu od 225 km/h.
-
Giulia Sprint GTA Quadrifoglio 1965
Ovaj automobil je istinska ikona u Italiji, što ne treba da čudi, budući da se radilo o automobilu ekstremno zabavnim za vožnju, u isto vreme prelepog dizajna. Ovaj model je savršen primer šta Italijani misle kada kažu „Alfe su Ferrariji za siromašne“.
Dakle, Giulia Sprint GTA QV 1965 je pružala isto zadovoljstvo u vožnji kao Ferrari, ali za neuporedivo manju cenu. Bila je pogonjena 1,6-litarskim, četvorocilindarskim motorom sa 115 ks, koji je pružao maksimalnu brzinu od 185 km/h. S masom od samo 800 kilograma, GTA je bila ekstremno agilna.
-
Stradale 33
Došli smo do jednog od najređih modela koje je iznedrila Alfa Romeo. Proizvedeno je samo 14 jedinica između 1967. i 1969. Dobio je naziv „Stradale“ jer je bio serijski derivat trkačkog automobila. Reč je o istinskom klasiku s 2,0-litarskim V8 s 230 ks. Maksimalna brzina koju je mogao da postigne je iznosila 260 km/h. Pored toga, silovito je ubrzavao do „stotke“ po merilima šezdesetih godina prošlog veka – samo šest sekundi. Danas Stradale 33 vredi više od 10 miliona dolara.
-
Stelvio Quadrifoglio Q4
Retko koji SUV je danas do te mere privlačan i harizmatičan kao što je to performantni Stevio. Bez obzira na robusnu karoseriju, reč je o agilnom i brzom vozilu, koje pogoni 2,9-litarski twin-turbo V6 motor s 510 ks. Maksimalno može da pojuri do 283 km/h, dok do „stotke“ ubrzava za 3,8 sekundi.
-
Giulia Quadrifoglio
Aktuelna Giulia je označila povratak Alfe Romeo na stare staze. Već i osnovna verzija pleni izgledom i mogućnostima, ali Quadrifoglio je ono što izaziva istinsko uzbuđenje. Ispod haube poseduje isti 2,9-litarski V6 kao i Stelvio Q4, što znači da raspolaže s 510 konja.
Uz pomoć ove sjajne mašine, Giulia može da dostigne 307 km/h i do 100 km/h ubrza za 3,8 sekundi. Naravno, „na nišanu“ pre svega ima BMW M3 i Mercedes-AMG C63.
-
155 TI V6 Quadrifoglio
„155“-ica je bila jedan od najuzbudljivijih automobila koji su se takmičili u FIA-inoj klasi turističkih automobila. Pogonio ju je pravi inženjerski „dragulj“ – 2,5-litarski V6, koji je isporučivao „silnih“ 426 ks. Tokom sezone 1993. 155 je dominirao, pobedivši u 11 od 22 trke.
Serijska verzija je takođe bila sjajan automobil, s 2,0-litarskim turbomotorom sa 150 ks. Ovaj automobil ne samo što je bio brz, već je dizajnom plenio na putevima u svoje vreme.
-
8C Competizione
Ovo „Competizione“ u imenu znači jednu stvar, a to je da je model namenjen učešću u trkama. Reč je o automobilu sjajnog dizajna izvanrednih mogućnosti, s motorom koji je sklopio niko drugi do Ferrari, a brojne komponente del s Maserati Gran Turismom.
Kada smo već kod motora, radi se o 4,7-litarskom V8 s 450 ks, koji automobil može da dovede do elektronski ograničene brzine od 290 km/h. Iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 4,2 sekunde.
Proizvedeno je ukupno 1000 primeraka ovog prelepog italijanskog superautomobila, čija je cena na tržištu porasla neposredno nakon „rasprodaje“.
-
Giulia GTA Quadrifoglio 2021
Čini se da je neko u Alfi uvideo da „osnovna „ Giulia QV nije dovoljno brza. Iz tog razloga, svet je ugledala „brutalnija“ verzija – GTA. Doduše, motor je isti 2,9-litarski twin-turbo V6.
Međutim, sada s 540 ks, GTA može da pojuri preko 320 km/h i do „stotke“ ubrza za 3,5 sekundi. Samo 500 jedinica će biti ukupno proizvedenog, a očekuje se startna cena od 147.000 evra.
Vrele Gume
Priredio: Pavle Barta
1 Komentar
Comments are closed.
Balavim samo od pogleda na ove lepotice/lepotane, ne smem ni da pomislim kako bih se oećao da ih čujem, ili provozam….