Dakar reli etapa 11: Uzbuđenje u trci motociklista dostiglo vrhunac! (FOTO i VIDEO)
Etapa 11: AlUla – Janbu (ukupna distanca 598 kilometara)
Pod lupom
Nešto skraćen zbog kiše koja je pokrila deonicu od pedesetak kilometara i učinila vožnju nemogućom, 11. specijal je već u najavi bio pozornica pogodna za dramatične preokrete. Ova složena i sveobuhvatna etapa, još jednom je takmičare bacila u navigacione nedoumice, za koje je na početku specijala bila neophodna puna koncentracija, dok se pred njima u trećem sektoru nalazilo nepregledno prostranstvo dina. Jasno je da su se eksperti u „kroćenju“ peščanih nanosa ovde osećali kao ribe u vodi. To se posebno odnosilo na Sema Sanderlenda i Nasera Al-Atiju, koji su uspeli da slome otpor svojih rivala.
Sažetak
Za nekoliko godina, pasionirani ljubitelji relija će se sigurno s uzbuđenjem sećati „bitke za Janbu“. U njoj je vođena epska borba za titulu između Sema Sanderlenda i Kevina Benavidesa u kategoriji motociklista. Argentinac doduše drži vodeću poziciju u generalnom plasmanu s teoretski dovoljnom prednošću od 4 minuta, 12 sekundi, a prilikom sutrašnjeg starta će u živati i u boljoj startnoj poziciji. Međutim, vozač Honde će morati da pruži dodatni napor u otvaranju puta s Rikijem Brabekom da bi se odbranio od Sanderlendovog napada. Britanac je s druge strane danas demonstrirao ubitačan tempo, što ga je u jednom momentu dovelo na samo četrdeset sekundi daleko od vođstva u generalnom poretku, ali je kasnije ipak nešto popustio. Ipak, nikako ne treba zaboraviti na aktuelnog šampiona, Rikija Brabeka, koji u odnosu na Benavidesa zaostaje malo više od 7 minuta.
Naš veteran, Gabor Sagmajster, na dobrom je putu da ostvari svoj cilj i završi još jedan Dakar reli.
U kategoriji automobilista, Naser Al-Atija je ponovo dokazao da je „gospodar peska“, ali je njegov cilj ipak udaljeniji. Naime, uprkos 41. etapnoj pobedi i nadoknađivanju gotovo dva minuta zaostatka u odnosu na Peterhansela, Katarac teško da će sprečiti Francuza u pohodu na 14. titulu. Vozač Minija će sutrašnju etapu započeti s lepom prednošću od 15 minuta, sekundi.
U trci kvadova, Manuel Anduhar se s identičnim mislima zaputio u Janbu, a njegov zemljak iz Čilea, Đovani Enriko, uspeo je da se približi na 25 minuta, 52 sekunde, ostvarivši drugu etapnu pobedu.
U kategoriji lakih vozila, borba bi mogla da bude nešto teža za Čaleka Lopeza za volanom Can-Ama, koji uživa u deset minuta prednosti ispred Ostina Džejmsa. Što se tiče Seta Kintera, on je dokazao da njegov prošlonedeljni uspeh nikako nije bio slučajan, jer je uknjižio svoj drugi specijal.
Anton Šibalov je došao do pete etapne pobede u karijeri i trebalo bi da se nađe na drugom mestu na podijumu, kao i prošle godine, ali ovoga puta iza Dmitrija Sotnikova.
Performanse dana
Prošle godine, Vej Han je svoje drugo učešće na Dakar reliju završio na 10. poziciji, postavši na taj način najbolji kineski predstavnik ikada na najtežem reliju na svetu. Trenutno je 18., tako da neće uspeti da ponovi prošlogodišnji uspeh, ali Han je demonstrirao šta je sposoban da uradi za volanom SMG bagija pripremljenog od strane tima kojeg je stvorio zajedno s Filipom Gašom. On je danas ostvario šesto najbolje vreme u specijalu, 10 minuta iza Nasera Al-Atije, smestivši se između Sirila Deprea i Ginijela De Vilijersa, što je njegov najbolji etapni plasman u karijeri.
Težak udarac
Postoji razlog da se zapitamo da li je današnji peh Đoana Barede posledica nesrećnog spleta okolnosti ili je u pitanju katastrofalna greška. Bilo kako bilo, vozač Honde, koji je imao najbolje vreme u rukama nakon 215. kilometra, zapetljao se u „dešifravanju“ rute i nije stao na dolivanje goriva, izlažući se oštrom kažnjavanju, da ne govorimo o nestanku goriva. Upravo mu se to i desilo kada je stao nakon 267 pređenih kilometara. S obzirom da je zatražio medicinski pregled, vazdušnim putem je prebačen u bivak u Janbuu. Mada je imao šansu da izjednači najbolji lični rezultat na Dakar reliju (bio je 5. 2017.), „Beng-Beng“ je upropastio sjajnu vožnju, koja je do danas bila u skladu s njegovim ciljevima i nadama Honde. Nažalost, svoje 11. učešće na najtežem reliju na svetu završio je 5. odustajanjem u karijeri.
Statistika dana: 7
U odsustvu Tobija Prajsa, nekoliko vozača je bilo spremno da stavi tapiju na mesto najboljeg predstavnika KTM-a, ali je Sem Sanderlend taj koji je prošao s „lovorikama“. Pronašavši ponovo sebe prvom pobedom od 2019., Britanac je takođe prekinuo niz od sedam etapnih trijumfa Hondinih vozača, koji je započeo u trećem specijalu s Đoanom Baredom, da bi ga nastavili Kevin Benavides, Riki Brabek i Naćo Korneho. Ovakvo izdanje japanskog tima je bilo svojevrsan teg u „balansu moći“ u odnosu na KTM, koji je navikao poslednjih godina na „baražne“ etapne pobede. Ukoliko se vratimo u 2016. uvidećemo da su slične performanse demonstrirali vozači austrijskog tima, i to s Tobijem Prajsom na čelu, pored Antoana Mea i Štefana Svitka.
Izjava dana
Sem Sanderlend: „Dao sam sve od sebe“.
Pobedom u 11. etapi, šampion iz 2017. se popeo na drugu poziciju, sa zaostatkom u odnosu na Kevina Benavidesa od 4 minuta, 12 sekundi pre finalnog specijala.
„Znao sam da danas imam jednu od poslednjih šansi da pokušam da pobedim i davao sam sve od sebe čitavog dana. Momci ispred su odrađivali sjajan posao i znate, ne mogu da budem tužan, jer pružam sve što mogu. Možda nisam uspeo da nadoknadim dovoljno vremena, ali zadovoljan sam svojim trudom. Preostaje nam još jedan dan i mnogo stvari se još može izdešavati tokom finalne etape. Ovo je bio izuzetno težak dan, težak reli, ali sam izuzetno zahvalan timu i svima koji su uložili sebe u ovaj posao. Čak i to što smo u prilici da vozimo motocikle u pustinji dok je situacija u svetu takva kakva je, sjajna je stvar za sebe i ne mogu da se žalim. Sada ću rado otići i odmoriti se.“
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista (prvih 10)
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 47 |
(arg) KEVIN BENAVIDES
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 45h 01′ 44“ |
2 | 5 |
(gbr) SAM SUNDERLAND
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 45h 05′ 56“ |
3 | 1 |
(usa) RICKY BRABEC
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 45h 08′ 57“ |
4 | 21 |
(aus) DANIEL SANDERS
|
KTM FACTORY TEAM | 45h 34′ 49“ |
5 | 9 |
(usa) SKYLER HOWES
|
BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 45h 50′ 51“ |
6 | 15 |
(esp) LORENZO SANTOLINO
|
SHERCO FACTORY | 45h 51′ 10“ |
7 | 2 |
(chl) PABLO QUINTANILLA
|
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 46h 02′ 02“ |
8 | 42 |
(fra) ADRIEN VAN BEVEREN
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 46h 27′ 30“ |
9 | 11 |
(svk) STEFAN SVITKO
|
SLOVNAFT RALLY TEAM | 46h 28′ 24“ |
10 | 31 |
(cze) MARTIN MICHEK
|
ORION – MOTO RACING GROUP | 47h 16′ 39“ |
61 | 89 |
(srb) GABOR SAGHMEISTER
|
SAGHMEISTER TEAM | 78h 54′ 26“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista (prvih 10)
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 302 |
(fra) STÉPHANE PETERHANSEL
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 42h 09′ 26“ |
2 | 301 |
(qat) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 42h 24′ 31“ |
3 | 300 |
(esp) CARLOS SAINZ
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 43h 13′ 40“ |
4 | 307 |
(pol) JAKUB PRZYGONSKI
|
ORLEN TEAM/OVERDRIVE | 44h 41′ 50“ |
5 | 311 |
(esp) NANI ROMA
|
BAHRAIN RAID XTREME | 45h 25′ 20“ |
6 | 310 |
(are) SHEIKH KHALID AL QASSIMI
|
ABU DHABI RACING | 45h 35′ 14“ |
7 | 317 |
(rus) VLADIMIR VASILYEV
|
X-RAID TEAM | 45h 36′ 24“ |
8 | 304 |
(zaf) GINIEL DE VILLIERS
|
TOYOTA GAZOO RACING | 46h 04′ 28“ |
9 | 312 |
(cze) MARTIN PROKOP
|
BENZINA ORLEN TEAM | 46h 08′ 49“ |
10 | 314 |
(fra) CYRIL DESPRES
|
ABU DHABI RACING | 46h 58′ 31“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadova (prvih 10)
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 154 |
(arg) MANUEL ANDUJAR
|
7240 TEAM | 57h 19′ 11“ |
2 | 159 |
(chl) GIOVANNI ENRICO
|
ENRICO RACING TEAM | 57h 45′ 03“ |
3 | 163 |
(usa) PABLO COPETTI
|
MX DEVESA BY BERTA | 60h 20′ 45“ |
4 | 155 |
(pol) KAMIL WISNIEWSKI
|
ORLEN TEAM | 64h 07′ 29“ |
5 | 153 |
(cze) TOMÁŠ KUBIENA
|
STORY RACING S.R.O. | 64h 26′ 28“ |
6 | 157 |
(fra) ROMAIN DUTU
|
SMX RACING | 66h 10′ 50“ |
7 | 176 |
(ltu) LAISVYDAS KANCIUS
|
STORY RACING S.R.O. | 69h 40′ 21“ |
8 | 169 |
(arg) TOBIAS JUAN CARRIZO
|
M.E.D. RACING TEAM | 75h 36′ 17“ |
9 | 177 |
(bol) SUANY MARTINEZ
|
TEAM CAN AM MARTINEZ | 84h 37′ 27“ |
10 | 175 |
(bol) LEONARDO MARTINEZ
|
TEAM CAN AM MARTINEZ | 87h 22′ 30“ |
Generalni poredak u konkurenciji lakih vozila (prvih 10)
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 401 |
(chl) FRANCISCO LOPEZ CONTARDO
|
SOUTH RACING CAN-AM | 50h 49′ 48“ |
2 | 408 |
(usa) AUSTIN JONES
|
MONSTER ENERGY CAN-AM | 51h 08′ 12“ |
3 | 406 |
(pol) ARON DOMZALA
|
MONSTER ENERGY CAN-AM | 51h 44′ 04“ |
4 | 424 |
(pol) MICHAL GOCZAL
|
ENERGYLANDIA RALLY TEAM | 52h 11′ 06“ |
5 | 404 |
(bra) REINALDO VARELA
|
MONSTER ENERGY CAN-AM | 52h 25′ 55“ |
6 | 416 |
(nld) KEES KOOLEN
|
SOUTH RACING CAN-AM | 54h 45′ 49“ |
7 | 403 |
(esp) JOSE ANTONIO HINOJO LOPEZ
|
HIBOR RAID | 54h 48′ 22“ |
8 | 422 |
(qat) KHALIFA AL ATTIYAH
|
SOUTH RACING CAN-AM | 55h 22′ 35“ |
9 | 430 |
(pol) MAREK GOCZAL
|
ENERGYLANDIA RALLY TEAM | 55h 23′ 30“ |
10 | 418 |
(fra) ERIC ABEL
|
BBR/MERCIER | 56h 26′ 58“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiona (prvih 10)
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 507 |
(rus) DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 45h 48′ 50“ |
2 | 501 |
(rus) ANTON SHIBALOV
|
KAMAZ – MASTER | 46h 29′ 32“ |
3 | 509 |
(rus) AIRAT MARDEEV
|
KAMAZ – MASTER | 47h 00′ 43“ |
4 | 503 |
(cze) MARTIN MACIK
|
BIG SHOCK RACING | 47h 36′ 45“ |
5 | 504 |
(cze) ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 47h 43′ 00“ |
6 | 505 |
(blr) ALIAKSEI VISHNEUSKI
|
MAZ-SPORTAUTO | 48h 02′ 58“ |
7 | 500 |
(rus) ANDREY KARGINOV
|
KAMAZ – MASTER | 48h 31′ 55“ |
8 | 506 |
(nld) MARTIN VAN DEN BRINK
|
MAMMOET RALLYSPORT | 49h 48′ 51“ |
9 | 514 |
(cze) MARTIN SOLTYS
|
TATRA BUGGYRA RACING | 50h 57′ 53“ |
10 | 517 |
(chl) IGNACIO CASALE
|
TATRA BUGGYRA RACING | 51h 07′ 31“ |