U okviru svog treninga, novopečeni vozač Haasa, Nikita Mazepin, koristi iste senzore koji se koriste u detektorima laži
Mladi ruski vozač nastoji da bolje iskontroliše stres, jer sledeće sezone nastupa u „najbržem cirkusu na svetu“,i to u timu u kojem će biti partner s kolegom iz Formule 2 i aktuelnim šampionom, s kojim baš i nije u „ljubavi“ – Mikom Šumaherom.
Mazepin je šampionat u F2 završio na petom mestu, s dve pobede i četiri druga mesta, što je veliki napredak u odnosu na 2019., kada je osvojio samo 11 poena. Svoj napredak u velikoj meri pripisuje trenerima, tako da će nastaviti s njima da radi i u Formuli 1.
„Nakon očajne sezone 2019., odlučili smo da regrupišemo 90 odsto tima“, rekao je Mazepin. „Prebacio sam se s dva trenera na drugu dvojicu: jednog, fizioterapeuta, koji je profesionalac u svojoj oblasti i drugog koji je zadužen za moju fizičku pripremu. Planiram da s njima sarađujem i u F1. Oni su ljudi koji su me podigli kada sam bio bačen na kolena. Zaista moram da pokušam da uspem u narednim sezonama.“
Mazepin je takođe radio s članom Ferrarijevog tima. Radili su koristeći iste senzore koji se koriste u detektorima laži, da bi izmerili reakciju Mazepina na različite situacije i iskontrolisali stres.
„Radio sam s jednim Italijanom poslednje tri godine, koji je takođe radio s Ferrarijevim timom. Pripremamo se uz pomoć istih senzora koi se koriste u detektorima laži“, rekao je on. „Skupljamo informacije koje šalje moje telo i pokušavamo da iskontrolišemo stres s disanjem i drugim tehnikama u momentima velikog pritiska na početku ili na kraju trke, kada branite poziciju.“
Mazepin je testirao F1 bolid u prošlosti s Force Indijom i Mercedesom, a sada radi na jačanju vratnih mišića, pred debi u „najbržem cirkusu na svetu“, jer se dobro seća testiranja u Force Indiji 2016., kada je morao da stane zbog bolova.
„Fokus je na vratu. Pričali smo o mojim prvim testiranjima u Formuli 1, koje sam morao da završim pre vremena zbog povrede“, osvrnuo se Mazepin. „Osećaj koji imate kada pritisnete kočnice nakon dugačkog pravca, to je kao da udarite u zid. Ti automobili tako dobro koče…“
Vrele Gume