Fiat je proizvodni centar u Tihiju kupio 1992., a reč je o lokaciji u Poljskoj od vitalnog značaja za evropsko poslovanje italijanskog giganta
Trenutno, više od 2.500 ljudi radi u toj fabrici, u kojoj se proizvode 500, 500e i Lancia Ypsilon.
Fiat Chrysler Automobiles je najavio investiciju od 755 miliona poljskih zlota u ovaj pogon, što je ekvivalentno oko 165 miliona evra. Plan je da se uradi tranzicija alata i restruktuiranje pogona za „Common Modular Platform“ PSA grupe, što je arhitektura koju koriste različiti modeli francuskog proizvođača, kao i Opel/Vauxhalla.
„Prva tri nova modela putničkih automobila“ će započeti s proizvodnjom u Tihiju u drugoj polovini 2022. a „pripreme su već počele“, kaže italo-američki proizvođač. Novajlije će biti iz portfolija Jeepa, Alfe Romeo i Fiata.
Tokom konferencije povodom „Dana kapitalnih tržišta 2018.“, vodeći ljudi iz Jeepa su nagovestili SUV/krosover A/B segmenta, s bar jednim nivoom elektrifikacije i nivoom 3 autonomne vožnje. Taj novi „A-UV“ će verovatno posedovati električni pogon, jer podsetimo, PSA se može pohvaliti sa šest elektromobila koji počivaju na odgovarajućoj verziji CMP platforme.
Zatim, tu je Tonale, koji je obelodanjen u martu 2019. na Salonu automobila u Ženevi, s tim što će se njegove specifikacije razlikovati u odnosu na koncept. Alfa Romeo je implementirala izvestan broj izmena „ispod lima“ modela koji će se pozicionirati ispod Stelvija.
Što se tiče trećeg i finalnog modela koji će se naći na francuskoj platformi, najverovatnije je da Fiat tu misli na 500XL. U intervjuu datom ove godine, šef italijanske kompanije, Olivije Fransoa, sugerisao je da je na putu „mešavina 500X krosovera i 500L monovolumena“.
Trenutno, najviše što e-CMP arhitektura pruža je jedan elektromotor sa 136 ks, koji koristi usluge litijum-jonske baterije od 50 kWh. Peugeot e-208 i e-2008, primera radi, nude autonomiju do 350, odnosno 332 kilometra po WLTP-u.
Vrele Gume