Kako polako ulazimo u 2021., na tržištu se pojavljuju neki zaista uzbudljivi i konkurentni električni automobili, a da ne nose Teslin bedž. Jedan od tih modela je naravno Volkswagen ID.4.
Jedna od najinteresantnijih stvari u vezi s ID.4 je da nudi dobar balans balans između veličine, cene, autonomije, tehnologije i praktičnosti. ID.4 startuje s cenom od 49.950 evra, dok je u SAD ulazna brojka na etiketi znatno niža – 39.995 dolara, koja pada na 32.495 dolara nakon poreskih povlastica. Reč je naravno o kompaktnom SUV/krosoveru.
Budući da je novajlija, interesantno je uvideti kako se on među konkurencijom kotira u smislu troškova posedovanja, a u suštini najbolje ga je uporediti s konvencionalnim „rođakom“, Tiguanom. Dva su razloga; prvi je što je i Tiguan Volkswagenov model, a drugi što je među najprodavanijim u svom segmentu.
Postoji nekoliko pretpostavki koje se moraju uzeti u obzir vezano za analizu petogodišnjeg posedovanja, a tu su i važni uslovi koji moraju biti uzeti u razmatranje.
S obzirom na to da informacije preuzimamo od sajta cleantechnica.com, barataćemo američkim brojkama. Dakle, tu je procenjen trošak posedovanja ID.4 Pro, najjeftinijeg modela u ponudi, a on je upoređen s četiri različita trima Volkswagen Tiguana.
Evo i nekoliko paralela mimo finansijskih: ID.4 ima centralni displej osetljiv na dodir od 10 inča, dok Tiguan opciono poseduje osmoinčnu jedinicu. ID.4 Pro poseduje grejanje obruča volana i grejanje prednjih sedišta, dok samo SEL i SEL Premium R-Line verzije Tiguana u ponudi imaju ove sisteme (SE i SE R-Line Black varijante nude grejanje prednjih sedišta ali ne i grejanje volana). ID.4 Pro ima stakleni krov, dok Tiguani nemaju, a samo SE R-Line Black može da se pohvali panoramskim krovom. Tu su i neke druge razlike koje treba razmotriti, u slučaju da su od značaja kupcu, ali je važno naglasiti da ID.4 Pro u poređenju s Tiguanima poseduje vrhunski nivo opreme.
ID.4 takođe raspolaže instantnim obrtnim momentom, dok konvencionalni modeli naravno ne mogu to imati. Uz to, poseduje i dobar sistem regenerativnog kočenja.
Kao što možete videti, bazirano na manje-više prosečnim procenama za ključne pretpostavke, ID.4 Pro na kraju košta manje od svih verzija Tiguana, uprkos višoj startnoj ceni. Zapravo, on košta nekoliko hiljada dolara manje od Tiguana s bogatijom opremom, s kojim je više uporediv. Ipak, ne treba zaboraviti na par značajnih napomena.
Iako to može biti jedna od najvećih razlika u okviru vezanih troškova, ovde nije uključena procena vrednosti ovih automobila kao polovnjaka. Postoje ubedljivi argumenti da se po ovom pitanju krene u jednom ili drugom smeru, pa to ostavljamo vama, da procenite preprodajnu vrednost vozila u godini u kojoj nameravate da ga prodate, procenite vrednost konkurentskog vozila i oduzmite je od ukupnih troškova. Evo nekih stvari koje treba uzeti u obzir: Pre nego što poreske povlastice nestanu za kupce Volkswagenovih električnih automobila, njihova vrednost kao polovnjaka bi trebalo da padne više nego u slučaju konvencionalnih pandana, jer kupac novog automobila može odmah dobiti popust od 7.500 dolara od savezne vlade. Međutim, za pet godina prelazak na EV može biti toliko intenzivan da će vrednost polovnih, neefikasnih, zastarelih benzinskih vozila naglo opasti. Da li će to tako biti, ostaje nam da vidimo.
Još jedna stvar je održavanje. Još uvek nemamo jasnu procenu koliki će biti precizni troškovi održavanja ID.4. Što se tiče Tiguana, iskorišćene su brojke Edmundsa.
Na kraju, ali ne manje važno, postoji nekoliko pretpostavki u koje su uvršćene prosečne brojke, ali razlike u načinu života, regionu i lokalnim opcijama za punjenje, mogu značajno promeniti rezultate. Uopšteno govoreći, što više vozite, više štedite prelaskom na električnu energiju. Takođe, možete uštedeti mnogo više ako imate besplatno punjenje na poslu ili lokalnom odredištu. Uštedu donose i solarni paneli na krovu ukoliko ih neko poseduje, dok s druge strane, oni koji koriste superbrzo punjenje, platiće nešto više.
U smislu povlastice u vrednosti 7.500 dolara, treba reći da se ona ne može proširiti na više godina, tako da dok traje, treba je maksimalno iskoristiti.
Vrele Gume
Izvor: cleantechnica.com
1 Komentar
Comments are closed.
Ne znam na koji automobil ovaj liči ID-4 sa prednje strane. Pozadi i bočno ovo je najvernija kopija Pežoa 3008. Stvarno besramno, baš onako nemački!