U poslednje vreme, s obzirom da su zime postale vidno blaže, gume za sva godišnja doba dobijaju na popularnosti, a i sami proizvođači više pažnje obraćaju na njih, čineći ih boljim nego ikada ranije
Vozači su često, a kod nas posebno, nemarni po pitanju pneumatika. Razlog je taj što će automobil da se „kotrlja“ čak i kada su naplaci obuveni u najgoru moguću „obuću“. Za neke ljude je i to „prihvatljivo“.
Automobilske gume se ubrajaju u potrošni materijal: montiramo ih na točkove, a zatim one ulaze u eksploataciju tokom koje se neprestano troše, sve dok ne dođe vreme za nove. Možda upravo iz tog razloga mnogi vozači ne vide smisao u investiranje u kvalitetniji proizvod (čitaj „skuplji“). Na neki način, za mnoge ovo predstavlja „bacanje novca“.
Zatim, tu su oni koji shvataju da se radi o četiri male površine koje čine vezu između vozila i vozne površine. Što je ta povezanost kvalitetnija, veće su šanse da ćemo iskontrolisati vozilo u kritičnim situacijama. Da, ali skeptici će i ovde reći da nam nije potrebna „specijalna“ guma za svakodnevnu vožnju. Da li je tako?
Uvek je bolje biti pripremljen za „nevolju“, čak i da se ona nikada ne desi, a to je upravo suprotno u odnosu na ono kako naš prosečni vozač razmišlja, čija je glavna „krilatica“ – „ma, neće se to meni desiti“. Da, svaka guma će funkcionisati na suvom asfaltu do 80 km/h bez bilo kakvih problema, ali da li možemo biti sigurni da će asfalt sve vreme ostati suv i čist? Zakon verovatnoće kaže da neće, pa zašto se onda ne bismo zaštili od nevolja?
S druge strane, postoje vozila koja po svojoj prirodi zahtevaju posebne gume, za namenu za koju su kreirana. Samim tim, sportski automobili moraju imati pneumatike otporne na lateralna opterećenja i visoke brzine, dok su terencima neophodne gume koje mogu dobro da prijanjaju na klizavoj podlozi. U suštini, kvalitetni pneumatici su od vitalnog značaja za „off-road“ vožnju, kao i za bilo koju drugu situaciju.
S tim na umu, italijanski proizvođač automobilskih guma, Pirelli, posebno je razvio novu gumu za novi Land Rover Defender. Zadržavajući Pirelli Scorpion Zero All Season naziv, ova posebno skrojena guma je namenjena kako kvalitetnoj terenskoj vožnji, tako i pružanju vodećeg u klasi koeficijenta otpora pri kotrljanju na asfaltu, uz poboljšanu efikasnost i redukovan šum.
Italijanski specijalisti su kao osnovu uzeli „standardne“ Pirelli Scorpion Zero All Season gume, koje u A klase na planu otpora pri kotrljanju, a zatim su im poboljšali terenske performanse. Rezultat se ogleda u pojačanoj strukturi i modifikovanoj gaznoj površini, za bolje prijanjanje na blatu, vlažnoj travi i snegu. Nakon obimnih testiranja novog proizvoda od Italije do Engleske, Švedske i Španije, nove Pirelli Scorpoion Zero All Season gume su spremne da se nađu na naplacima Land Rover Defendera.
Međutim, koliko god ovaj proizvod bio dobar kao svestrano rešenje, oni koji su zainteresovani za ekstremnije peformanse moraju znati da su im za takve avanture neophodni namenski pneumatici, što znači da je najbolje da ulože u dodatnu garnituru guma, koje će po potrebi montirati na svoje vozilo. Za povremene „vikendaše“, koji vole da „skrenu s puta“ s vremena na vreme, ali uglavnom voze po asfaltu, nove Pirellijeve gume predstavljaju savršeno rešenje.
Vrele Gume