Jedno je sigurno, a to je da je dizajn bio glavni faktor koji je izdvajao Jaguarove modele u prošlosti
Da li današnji modeli britanske marke suviše prate smernice utvrđene od strane dominantnih nemačkih premijum proizvođača? Da li su u međuvremenu izgubili strast? Istini za volju, Jaguar i dalje proizvodi atraktivne automobile, ali nešto tu definitivno „nedostaje“.
S narednom generacijom XJ-a, kompanija primenjuje nekonvencionalan pristup stajlingu, koji je, kako kaže, „zapanjujući“. Međutim, Jaguarov šef dizajna želi stvari da podigne na još viši nivo.
Geri MekGavern, novi službenik britanske marke zadužen za kreativnost, čovek koji nadgleda rad šefa Jaguarovog dizajna, Džulijana Tomsona, kao i Land Roverovog, Masima Frašelu, nedavno je priznao da želi da Jaguarove automobile ponovo učini velikim po pitanju stajlinga. Samo, nadamo se da to neće odnositi samo na krosovere.
„Uživam u pomisli da sam u prilici da pomognem kolegama iz Jaguara, koji žele marku da vrate na pozicije koje zaslužuje. Reč je o jedinsvenom brendu s neverovatnim pedigreom i mnogo potencijala. Ako može biti razvijen na način koji će ga osloboditi nekih ograničenja koje je imao u prošlosti, smatram da ponovo može biti čudesan“, rekao je MekGavern.
Prošle godine, Jaguar je imenovao Džulijana Tomsona na mesto glavnog dizajnera, nakon što je Jan Kalum povukao. Tomson je prethodno rekao da želi da učini Jaguare „glamuroznijim“, a novi dizajnerski centar u Gejdonu, u Velikoj Britaniji, definitivno bi trebalo da bude od pomoći. Ovaj novi studio poseduje kompjuterski potpomognute grafičke radne stanice i platforme za glinene modele sa do 30 najsavremenijih glodalica, za razliku od samo dve platforme u starom pogonu Jaguara.
U međuvremenu, MekGavern takođe planira da poradi na sledećoj generaciji Land Rover Range Rovera, koji treba da debituje sledeće godine.
Uglavnom, ono što je Jaguaru takođe neophodno, da bi mogao da se nosi s nemačkom konkurencijom, su još dve stvari pored dizajna: na prvom mestu, Britanci moraju da poprave kvalitet materijala, na drugom kvalitet izrade, jer kada uđemo u jedan Jaguar, a zatim i njegov nemački premijum pandan, utisak je da se radi o generacijskoj razlici. Što se samog inženjeringa tiče, to je priča za sebe, što znači da posao za JLR neće biti nimalo lak.
Vrele Gume