Povećana potražnja za SUV/krosoverima je razlog zašto tradicionalni putnički automobili više nisu miljenici automobilske industrije. Ipak, Toyota ne odustaje od svojih principa, tako da je Camryju i Avalonu podaren pogon na sve točkove.
Ključno pitanje je – da li ovaj AWD sistem ispunjava očekivanja tamo gde je to zaista bitno? Ekipa iz The Fast Lanea je odlučila da to proveri, tako da je Camry s pogonom na sva četiri točka stavljen na test proklizavanja.
Postavljanje točkova na valjke je efikasan način da se proveri AWD sistem i prijanjanje koje pruža u uslovima kada je vozna podloga klizava. Za razliku od e-AWD kod Priusa i RAV4 Plug In Hybrida, Camry koristi elektromagnetnu spojnicu na prednjem delu zadnje osovine, koja se automatski angažuje ili razdvaja konekciju.
Japanski proizvođač je jednostavno pozajmio pogon na sve točkove od RAV4 i modifikovao strukturu poda da bi ga implementirao. Dizajn parkirne kočnice je takođe promenjen, tako da se Toyota prebacila na sistem rezervoara goriva u vidu sedla umesto ravnog tanka prisutnog kod modela s prednjim pogonom.
Čak i pri dijagonalnim testovima proklizavanja ma tri točka, japanska limuzina se pokazala odlično zahvaljujući inteligentnom inženjeringu i dobro kalibrisanom softveru.
„Druga sjajna stvar u vezi s Camryjem je prava transmisija“, rekao je Tomi Majka, imajući na umu osmostepeni automatik s konverterom obrtnog momenta, umesto CVT-a na Priusu e-AWD. Takođe je vredno pomena da i Subaru voli CVT menjače, mada je opšte mišljenje da ta solucija umanjuje performanse izvanrednog AWD sistema ovog japanskog proizvođača.
Vrele Gume