Izvršni direktor Volkswagena očekuje potpuno autonomne automobile na tržištu već za 5 godina
Herbert Dis poručuje da će se automobili „sami voziti“ na javnim putevima već između 2025. i 2030. godine
Prvi čovek Volkswagen grupacije, najvećeg svetskog proizvođača automobila po učešću u prodaji, u izjavi za magazin Wirtschaftswoche rekao je da će potpuno autonomna vozila biti spremna za prodaju negde između 2025. i 2030. godine, prenosi Rojters.
U prilog takvom predviđanju, VW SEO Herbert Dis naveo je veliko poboljšanje performansi računarskih čipova potrebnih za autonomne automobile, kao i ubrzani razvoj veštačke inteligencije koji takođe utiče na ovaj proces.
„Svi parametri ukazuju da će napredni tehnološki sistemi uskoro moći da savladaju čak i složene situacije autonomne vožnje“, izjavio je Dis u intervjuu za nemački magazin.
Dis je 2015. godine napustio BMW i pomogao VW grupi da se konsoliduje nakon dizel skandala, uz plan da se u razvoj električnih i autonomnih vozila uloži 73 milijarde evra. Ova investicija uključuje i izgradnju nove organizacije grupe pod nazivom Car.Software, čiji je jedan od ciljeva i razvoj sopstvenog operativnog sistema, koji će zatim pomoći Audijevom projektu Artemis u inženjeringu autonomnih automobila.
Dis smatra da je VW sada globalni lider u pogledu svojih električnih platformi i širokog spektra EV, a u narednim godinama će težiti i da dostigne „vodeću poziciju u razvoju softveru za automobile kako bi udovoljili potrebama ljudi za individualnim, održivim i potpuno autonomnim automobilima u budućnosti. U tom cilju već smo udvostručili potrošnju za digitalizaciju“, zaključio je Dis.
U VW veruju da će u narednih 10 godina proizvesti oko 26 miliona potpuno električnih vozila za Evropu, Kinu i Sjedinjene Države, od kojih će 19 miliona biti zasnovano na MEB platformi, a ostalih 7 miliona na PPE platformi visokih performansi.
1 Komentar
Comments are closed.
Potpuno autonomni automobili postoje vec 100 godina i zovu se „taksi“. Pozoves ga, on dodje ispred tvoje kuce, sednes i nista ne diras. Sam ide i odveze te tacno tamo gde treba. Izadjes i vise ne mislis o njemu, sam ode, sam se odrzava i parkira.
Cela ova prica oko autonomne voznje nema smisla. Ocito da se radi o „technology push“ metodama, kako bi proizvodjaci elektronike kupcima uvalili svoju opremu.
OK su sitnice kao kontrola kocenja u opasnim situacijama, upozorenje na napustanje trake…ali ne postoji nista na svetu sta moze da zameni zadovoljstvo licne voznje i upravljanja automobilom.
Podrzavam ranije tekstove Vrelih guma na temu automobilske industrije poput onog kritickog – da li ce auto-industrija, ovakva kakva je, morati da propadne.
Pozivam Vrele gume da se vise obrate obicnom narodu, da se vrate svojim korenima i testiraju automobile koje obican covek moze da priusti…lep je Mercedes C, ali daj da vidimo kakav je novi Tipo 1.0 turbo.
Takodje, nisam primetila da se IKO u Srbiji bavio testovima „narodnih“ pneumatika (Tigar/Orium/StarFire/Laufenn/Viking/Kama…) pa ne bi bilo lose da se gospodin Piroski pozabavi time – bilo u zimskoj varijanti, bilo u All-Season varijanti.