AktuelnoOnline plus

CarVertical otkriva automobile na kojima se najviše vraćala kilometraža

Vredi pročitati

CarVertical
16KPregleda

Vraćanje kilometraže? Šta kaže statistika carVertical-a

 

Vraćanje kilometraže koju je prešao neki polovni automobil je česta pojava širom sveta. Neke države imaju rigoroznije mere zaštite kupaca automobila i kažnjavanja ovih radnji, dok u drugim nije precizno definisano i tretira se kao obična prevara, pa čak i blaže. U nastavku je tekst koji smo dobili od aplikacije carVertical, a tiče se statistike u pogledu manipulacija sa vraćanjem kilometraža, prema podacima do kojih se došlo na osnovu automobila proverenih putem ove platforme.  Naš portal ne snosi odgovornost za istinitost iznetih podataka.

 

Zašto je važno da proverite kilometražu pre kupovine automobila?

Kada je reč o kupovini polovnog automobila, to je obično vrlo komplikovan proces. Većina vozača traži najbolju moguću ponudu za što manje para. „Idealan automobil“ je onaj koji ima povoljnu cenu, a koji je u isto vreme što noviji i očuvaniji. Opšte stanje automobila se obično procenjuje po pređenoj kilometraži. Kada se desi vraćanje kilometraže, dolazi do toga da kupac troši mnogo više novca od stvarne vrednosti samog automobila. A tu su naravno i bezbednosni aspekti.

 

Svaki proizvedeni automobil ima ugrađen brojač kilometara koji pokazuje milje ili kilometre koje je određeni automobil ukupno prešao. Očitavanje brojača odražava istrošenost svakog automobila. Ipak, kilometražom se često manipuliše, što dovodi do nepredviđenih troškova. U samo nekoliko sekundi, vaš automobil se od sjajne pogodbe može pretvoriti u finansijsku katastrofu. Na primer, automobil kome je vraćeno 100 000 kilometara na brojaču, može se ponašati vrlo nepredviđeno i biti preskup za održavanje. Takav automobil je nepoželjan za svakog, i teško bi ga bilo ponovo prodati.

 

Metodologija istraživanja

CarVertical, kompanija koja proverava istoriju automobila pomoću broja šasije (VIN), sprovela je istraživanje sa ciljem da sazna kojim automobilima se najčešće vraća kilometraža. Podaci su prikupljeni iz carVertikal-ove sopstvene, vrlo obimne, baze podataka. Lista je pokazala procenat po modelima svih analiziranih modela automobila nad kojima je vršena manipulacija sa kilometražom.

 

U poslednjih 12 meseci (oktobar 2019 – oktobar 2020), analizirano je više od pola miliona izveštaja. CarVertical je prikupljao podatke sa različitih tržišta širom sveta, uključujući Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Letoniju, Bugarsku, Ukrajinu, Srbiju, Nemačku, Hrvatsku, Rusiju i Sjedinjene Američke Države.

 

Top 15 modela automobila kojima je vraćana kilometraža

Ovo je lista modela automobila kojima se najčešće desilo vraćanje kilometraže. Kupci ovih modela polovnih automobila trebalo bi da posebno provere kilometražu online pre nego što kupe isti.

 

Vraćanje kilometraže

 

Dati rezultati nam govore da se nemački automobili nalaze među vozilima kojima se najčešće vrši manipulacija sa kilometražom. Još jedno zanimljivo zapažanje se odnosi na klasifikaciju automobila. Automobilima iz tzv. premijum klase se mnogo češće vraća kilometraža u odnosu na automobile iz ekonomske klase. Luksuzni BMW automobili iz serije 7 i X5  su oni koji su najpodložniji vraćanju kilometraže od strane beskrupuloznih dilera i prodavaca na auto placevima. Sledstveno tome, kupci ovih i drugih sličnih  luksuznih automobila mogu biti posebno finansijski oštećeni ukoliko je automobil koji su kupili bio žrtva prevare sa kilometražom.

 

Vraćanje kilometraže po godini proizvodnje datih modela automobila

Jedan od ključnih faktora koji se odnosi na kilometražu automobila jesu godine proizvodnje. Vraćanje kilometraže se, logično, ćešće vrši na starijim automobilima. Studija je pokazala da su premijum vozila kojima je najviše vraćana kilometraža u proseku starija od automobila iz ekonomske klase.

 

Vraćanje kilometraže

 

Kao što podaci pokazuju, stariji automobili iz premijum segmenta su najpodložniji prevari sa kilometražom. Najpopularnijim BMW automobilima kilometraža se najčešće vraća kada su stari između 10 i 15 godina. Modeli Mercedes-Benz E klase iz 2002-2004 godine često suočavaju sa vraćanjem brojača kilometraže. To je standardan izbor za prevarante koji se bave prodajom automobila.

 

Automobili iz ekonomske klase kojima se vraća kilometraža su neznatno mlađi. Podaci za Volkswagen Pasat, Škodu Superb i Škodu Oktaviju pokazuju da se ovim modelima kilometraža  vraća najčešće tokom prve decenije na putu.

 

Vraćanje kilometraže po vrsti goriva

Ustaljeno je mišljenje da su dizelaši konstruisani tako da mogu da pređu velike kilometraže, što ih čini pogodnijim za manipulacije. Kod nas je na primer veoma uobičajeno videti vozilo uvezeno iz Zapadne Evrope nakon što tamo pređe 300 i više hiljada kilometara. Kada se brojač kilometraže podesi na manju cifru, vrednost ovih automobila se drastično poveća.

 

 

Rezultati koji prikazuju manipulaciju kilometražom po vrsti goriva odražavaju specifičnu selekciju automobila iz Centralne i Istočne Evrope. Vozači iz zapadnih zemalja prodaju vozila sa velikom kilometražom i skupim održavanjem. Automobili sa lažnom kilometražom na brojaču obično završavaju u zemljama na istoku Evrope.

 

Neki automobili, kao što su Audi A6, Volkswagen Touareg i Mercedes-Benz E klasa su gotovo uvek dizelaši. Postoji vrlo mali procenat modela sa benzinskim agregatom na putevima širom Evrope. Ogromna razlika u vrstama goriva znači da automobili sa motorom na benzin imaju generalno nešto manji rizik od manipulacije kilometražom.

 

Komparativni prikaz slučajeva po zemljama

Ono što nas možda i najviše zanima jeste gde se u Evropi najviše vraća kilometraža. Na našu veliku žalost, istraživanje kaže da se prevare sa kilometražom najčešće dešavaju u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Zemlje koje su više na zapadu, imaju manje problema sa lažnim brojkama na brojaču kilometraže.

 

 

Najveći problemi sa vidljivom manipulacijom na brojaču mogu se videti na tržištima gde se uvoze polovni automobili iz Zapadne Evrope. Čak svaki deseti automobil u Rumuniji I Letoniji se verovatno susreo sa vraćanjem kilometraže. Kao što vidite, Srbija se među analiziranim zemljama rangira prosečno, gotovo u ravni sa Hrvatskom koja je nešto bolja po ovom pitanju. Mi smo malo bolji od Mađarske i Poljske na primer, dosta bolji od Čeha, ali i lošiji od Slovenije i Bugarske. Postavlja se naravno pitanje koliko je zapravo testova automobila rađeno u svakoj od ovih država, da bi rezultati bili relevantni.

 

Zaključak

Prevare sa kilometražom nepovoljno utiču  na tržište automobila, jer stotine hiljada automobila svake godine ima nerealno previsoku cenu. To znači da su kupci polovnih vozila vrlo često prevareni tako što potroše previše novca na automobile koji ne vrede toliko, a dati novac obično završi na crnom tržištu.

 

Nakon diskutabilne liste najpouzdanijih modela, carVertical nam daje još jedan vrlo vredan izveštaj. Rezultati su svakako iznenađujući, ali se mogu posmatrati kroz prizmu nekoliko relevantnih parametara:

  • očigledno su u pitanju automobili višeg cenovnog ranga: njihovi kupci imaju veću platežnu moć, pa i interes da provere svoj automobil, pri čemu je pitanje koliko modela ispod recimo 5 hiljada evra je testirano;
  • premijum brendovi, poput BMW-a i VW grupacije proizvode izdržljiva vozila čiji je kapacitet u pređenim kilometrima i do milion, pa i mnogo više. Logično je da će se na takvim automobilima češće vraćati kilometraža, jer im možda ništa drugo ne fali, nego na jeftinijim markama za koje je misaona imenica da pređu i pola miliona kilometara;
  • Pomenute Škode, ali i VW, Audi, pa i BMW vozila se u većini navedenih zemalja vrlo često koriste kao službena vozila, od sitne komercijale do državnih službi, U takvim okolnostima, očekivano je da prelaze veliku kilometražu, pa i da ista bude vraćana prilikom sledećih prodaja. Daleko od toga da opravdavamo tako nešto, ali samo iznosimo činjenično stanje.

 

 

 

3 Komentara

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery