Jutjuber izbegao kupovinu kradenog automobila u Hrvatskoj (VIDEO)
Odmah posle stana ili kuće, kupovina automobila je najbitnija kupovina za većinu ljudi. Ipak, većina kupaca polovnjaka uglavnom ne obraća pažnju na mnoge opasnosti prilikom odabira automobila.
Niska cena vozila je jedna od presudnih stvari koja „natera“ vozača da se odluči za određeni automobil. Ali situacija nikad nije kristalno jasna kada su u pitanju polovnjaci. Uvek postoji mogućnost da je vraćena kilometraža, da su prisutna oštećenja, ili da je vozilo čak i kradeno.
Kada reč o kradenim automobila, u Hrvatskoj smo nedavno videli zanimljiv slučaj gde je Youtuber Adri naišao na povoljnog polovnjaka Fiat Bravo na prodaju Međutim, carVertical izveštaj istorije automobila otkrio je da je ovaj automobil ukraden u Italiji.
Proverite automobil na sve moguće načine
Transparentnost je veoma veliki problem na tržištu polovnih automobila. Kako bi se sprečila ovakva situacija, kupci bi trebalo da obrate pažnju na detalje polovnog automobila, kao i da provere i istoriju automobila putem interneta, te da ga detaljno provere i u radionoci. Prema davaocu izveštaja istorije automobila, carVertical-u, 16 posto polovnih automobila u Evropi ima vraćenu kilometražu. Takođe, čak 60 posto automobila bilo u nekoj saobračajnoj nezgodi.
Iako u startu kupci budu zadovoljni sa izborom i ponudom koju su dobili, često se desi da se osmeh zameni razočarenjem već kod prvog kvara i računa za popravku. To je još jedan od razloga da vozači budu veoma oprezni pre nego što pruže ruku prodavcu.
Pored ogromnog računa za popravku polovnjaka, stvari se mogu znato pogoršati i u drugom smeru. Primera radi, polomljen deo volana ili pokvaren senzor se čine kao stvari koje se često kvare i koje se mogu lako popraviti. Ali, ukoliko je usput i vraćena kilometraža na automobiu ili je to vozilo učestvovalo u saobraćajnoj nesreći, to može ukazivati na znatno lošije stanje automobila i generalno iskustvo kupca. Takav auto može biti označen kao veoma loš izbor, što samim tim dovodi do drastičnog smanjenja cene odmah nakon kupovine.
Ukradeno vozilo
Međutim, ni oštećen automobil sa vraćenom kilometražom nije ono najgore što se može desiti. Ništa nije gore od osećaja kada shvatite da ste kupili kradeni automobil. U tom slučaju, kupci mogu da izgube sav novac, ali i da budu optuženi za saučesništvo u krađi.
Automobil koji je kraden ili tražen u drugoj zemlji lako se otkrije na osnovu jedinstvene baze podataka kradenih automobila. Da stvar bude još komplikovanija, nadležni organi ovaj problem mogu rešavati godinama. Na kraju krajeva, moguće je da kupac dobiju svoje vozilo nazad, ali cena po kojoj su platili taj auto se više ne može nazvati realnom cenom vozila.
Na svu sreću, postoje prodavci polovnih automobila koji su svesni problema transparentnosti i podržavaju oprezne kupce. Neki od dilera mogu da pomognu kako bi se otklonili neki problemi i time da ostvare pouzdanost na tržištu. Dakle, ljudi i kompanije koji pošteno rade kako bi izgradili reputaciju su uvek voljni da svojim mušterijama pruže korektan odnos. Neki se čak i nude da provere istoriju određenog automobila na svoju ruku.
„Prema davaocu izveštaja istorije automobila, carVertical-u, 16 posto polovnih automobila u Evropi ima vraćenu kilometražu.“
Prijatelj je pre nekoliko meseci kupovao auto do 5 godina starosti. Na moj nagovor, sva auta koja su ušla u izbor za kupovinu je proverio u ovlašćenom servisu preko broja šasije. SVA su imala vraćenu kilometražu, a onaj koji je odvezao u ovlašćeni servis saznao je da je menjana gomila delova, da je adblue isključen i da je bez katalizatora. Auto je bio sa placa i nije bio registrovan u Srbiji. Uzgred, odvezao je auto koji je vizuelno bio u najboljem stanju.
Probao je i CarVertical aplikaciju. Sve informacije koje je od nje dobio su: ovaj auto verovatno ima vraćenu kilometražu i ovaj auto je verovatno učestvovao u saobraćajnoj nesreći. Po njemu, kaže da aplikacija nudi informacije na osnovu starosti i kilometraže auta koji se proverava u odnosu prosek onih iz njihove baze.