Poseduje najmanje „konja“, ali zato najviši maksimalni obrtni moment
Evo nečega što ne viđamo često. Naravno, trke ubrzanja gledamo svaki dan, ali ne i Mazdu kako učestvoje u njima. Pulen iz Hirošime je novi konkurent u klasi automobila C segmenta s pogonom na sve točkove i turbomotorima. Reč je o sjajnoj kombinaciji za visoke performanse, ali da li Mazda3 može da se nosi s takvim imenima kao što su Subaru WRX i VW Golf R?
Ovo je upravo tema ovog troboja u organizaciji Throttle Housea. Mada, kao što smo već izvestili, ništa od MPS modela, „trojka“ u ovom slučaju raspolaže s izdašnih 250 ks (184 kW), ali i dalje kaska za Subaruom WRX 268 ks (197 kW) i značajno za moćnim Golfom R 288 ks (212 kW). Na prvi pogled, stvari ne izgledaju dobro za Mazdu, ali treba imati u vidu da je ona u ovoj konkurenciji najnoviji model.
Više varijabli je ovde u pitanju. Primera radi, dotični WRX je opremljen CVT menjačem umesto manuelnog, što ga možda u startu otpisuje. Kod Golfa je kontrola brzog starta isključena, jer Mazda ne poseduje sličan sistem. Na kraju, mada zaostaje na planu „konjice“, „trojka“ ima daleko najviši maksimalni obrtni moment.
Ipak, nadmašivanje VW-ove prednosti u snazi izgleda beznadežno. Održane su dve trke, jedna iz stanja mirovanja i druga iz „letećeg“ starta. Mazda3 je ipak „skupo prodala kožu“, a kako je sve prošlo, pogledajte u video klipu.
Vrele Gume