Da li nam je ovde predstavljeno nešto što smo i ranije mogli da pretpostavimo?
Priloženi video verovatno neće iznenaditi mehaničare i stručnjake. Toyota je svoju reputaciju izgradila na vrhunskom kvalitetu mehanike, a Lexus je integralni deo te reputacije. U ovom slučaju ne mora nužno da se radi o stereotipima, jer je u pitanju visokoperformantni motor koji baš i nije „mažen“.
Po novom klipu kanala Wrench Every Day, upravo je takva situacija s Lexusom IS F iz 2008. Kao podsetnik, reći ćemo da je Lexus lansirao rivala BMW-a M3 2007., s 5,0-litarskim V8 s 423 ks. Da stvari budu još interesantnije, agregat u dotičnom primerku nije „standardan“, jer raspolaže s više od 450 konja, a prešao je 355.000 kilometara, s najmanje 72.000 kilometara oštre vožnje u relijima i na trkačkim stazama.
To nas vodi do suštine ovog videa, u kojem se prikazuje čitav niz komponenata na koje se obraćala pažnja kod ovog IS F veterana. Ležajevi točkova i zadnje regulacione spone su zamenjeni, s tim što su potonje komponente unapređene onim podesivim, koje su zapravo jeftinije od fabričkih Lexusovih. U stvari, tema koja se ponavlja u videu je da su originalni delovi prilično skupi, kao i da se uz malo istraživanja mogu pronaći kvalitetne rezervne komponente po prihvatljivijim cenama.
Posao nas na kraju dovodi do motora i curenja ulja na dihtungu poklopca ventila. Zamena zaptivke zahteva skidanje poklopca, tako da gornji deo motora može da se vidi, odnosno velike DOHC glave motora. Uprkos respektabilnoj pređenoj kilometraži, one izgledaju izuzetno čisto, bez naslaga gareži koje se talože tokom vremena, posebno ukoliko se ulje u motoru ne menja redovno.
Naravno, čiste glave motora ne mogu da nam kažu do koje mere je došlo do habanja komponenti koje ne možemo da vidimo. Ipak, one su dobar indikator da je ova sportska limuzina dobro održavana, kao i da će moći da pređe još veliki broj kilometara.
Vrele Gume