Snaga je porasla za oko 30 konja
Toyota je bila primetno tiha u vezi s drugom generacijom Miraija, još od kada je skinula veo s koncepta, oktobra 2019. Varijanta spremna za proizvodnju će premijeru imati sledećeg meseca, s tim što Toyota USA najavljuje da će se to desiti krajem decembra na Facebooku.
Članak objavljen juče na društvenim mrežama je došao uz nekoliko fotografija Miraija za 2021., predstavljajući dve kolor opcije (Supersonic crvena i Hydro plava), pored XLE i Limited nivoa opreme.
Dok veći deo sveta i dalje čeka da vidi Mirai druge generacije u punom svetlu, situacija je drugačija u Japanu, gde je kompanija nekolicini novinara pružila prvi uvid u novi model. U video klipovima možemo da vidimo dva primerka revidiranog Miraija, a korisne informacije mogu da se saznaju iz automatskog prevođenja, za one koji barataju japanskim jezikom.
Oba reportera su bila impresionirana dizajnom i sofisticiranošću u stilu Lexusa, dok su nahvalili i praktični aspekt, zahvaljujući obilju prostora u visini nogu pozadi i izdašnom prtljažniku. Tu su i zgodni detalji poput sklapajućeg prednjeg naslona za glavu, digitalne zadnje kamere i zadnjeg panela osetljivog na dodir između sedišta.
Dok prvi video pruža statičku prezentaciju Miraija, u materijalu ispod možemo da vidimo ovaj model na gorivne ćelije u akciji. Novinar je posebno impresioniran do koje mere je automobil „ekstremno tih“ i koliko mu je brz odziv na papučici „gasa“. Da podsetimo, nova platforma je Toyoti omogućila da se prebaci na zadnji pogon, što donosi više zabave i ugođaja u vožnji.
Toyota nije bila posebno voljna da pruži podatke vezane za pogonski sklop, ali ono što znamo je da model prošle generacije raspolaže sa 155 ks i 335 Nm, koje šalje na prednje točkove. U novim klipovima iz Japana se tvrdi da je snaga povećana za „oko 30 konja“, dok odnos mase po osovinama iznosi 50:50.
Kada su pristigle prve informacije o Miraiju druge generacije, pre više od godinu dana, Toyota je saopštila da ima za cilj povećanje autonomije od 30 odsto. Novinari kažu da može da pređe do 850 kilometara, mada je taj podatak verovatno baziran na JC08 japanskom testnom ciklusu. Ova limuzina pogonjena gorivnim ćelijama ima masu od oko 1.900 kilograma, kao i veštački generator zvuka koji se aktivira dugmetom na armaturnoj tabli.
Dakle, sačekaćemo do decembra da bismo otkrili sve tehničke specifikacije bez da moramo da se oslanjamo na automatsko prevođenje na YouTubeu. Međutim, ono što je sigurno je da novi Mirai predstavlja značajan napredak u odnosu na prethodnika po svim pitanjima.
Vrele Gume