AktuelnoIstorija

VW Type 4/411 – krvni rođak „bube“ koji nikada nije ostvario prodajni uspeh

4KPregleda

VW Type 4/411 bio je kompaktni model s motorom pozadi, baziran na „bubi“, koji nije uspeo da postigne komercijalni uspeh

 

Volkswagen je želeo da profitira na svojoj ikoni, legendarnoj „bubi“, što se u to vreme činilo sasvim logičnim potezom. Nemačka marka je s tim na umu kreirala prostraniji automobil, koji je koristio istu arhitekturu, te je tako nastao Type 4.

 

 

Poznat i kao 411, u proizvodnju je ušao 1968., kao model s dvoje vrata i sedan (prvi VW s četvoro vrata). Posedovao je nezavisno ogibljenje i zadnje postavljen bokser motor.

 

Pogonsku jedinicu je karakterisao tandem karburatora  i radna zapremina od 1.679 cm3, a raspolagala je s u to vreme respektabilnom 81 konjskom snagom (pri 4.900 o/min), uz maksimalni obrtni moment od 131 Nm (pri 2.700 o/min). Menjač je bio četvorostepeni manuelni ili trostepeni automatski.

 

 

Type 4/411 je bio reklamiran kao „Veliki iz Volfsburga“, a posedovao je sistem cirkulacije vazduha bez duvanja, pomoćni sistem grejanja s termostatom, prednja sedišta podesiva u šest smerova, zone gužvanja napred i pozadi, kao i kolabirajući stub upravljača i volan s tapaciranim paocima, radi bolje bezbednosti.

 

 

Uprkos tome što je „korene“ delio s „bubom“, nije ostvario komercijalni uspeh. U prvoj godini proizvodnje je prodato samo 20.000 jedinica, odnosno 48.000 1969. VW je proširio ponudu s karavanom s troje vrata, ali ni to nije mnogo pomoglo.

 

 

Ipak, Volkswagen nije bio obeshrabren prodajnim brojkama, tako da je lansirao Type 4/411 na tlo SAD 1971., da bi naredne godine usledio restilizovani model. On je nazvan 412, dobivši snažniji motor 1973., da bi proizvodnja u potpunosti bila zaustavljena 1974., tako da ovaj model nije uspeo da probije „cifru“ od 80.000 prodatih jedinica.

 

 

Dok Type 4 nije uspeo da uhvati zamah, K70, predak Passata, jeste. Svetlost dana je ugledao 1970., kao deo nove VW-ove ere automobila s prednje postavljenim, tečnošću hlađenim motorima, a proizveden je u stotinama hiljada primeraka.

 

Vrele Gume

1 Komentar

  1. Folksvagen je proizvodio i model 1600 i 1600TL, takođe sa bazdušno hlađenim bokserom smeštenim pozadi, koji je, po meni, bio dopadljiviji od predstavljenog modela.
    Uzgred, napišite nešto i o zaboravljenom modelu 914/916sa centralno postavljenim motorima.
    Model 914 je imao 4-cilindrični bokser motor od svega 80 KS, dok je 916 imao 6 cilindara, takođe bokser, sa 110 KS.
    U Auto reviji ju napisali da su stvoreni za učenje sportske vožnje, samo što su za mlade bili skupi, a za starije, koji imaju para, prošlo je vreme kada se tako nešto uči.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery