AktuelnoVesti

Novi Peugeot 308 za 2022. ponovo unosi obrt u gamu francuskog proizvođača

7.03KPregleda

Počivaće na unapređenoj verziji EMP2 platforme, koja čini bazu za više od deset modela PSA grupe, a prvobitno je uvedena upravo na današnjem 308

 

Strategija PSA za sada je podrazumevala da EMP2 modeli budu u ponudi s „plug-in“ hibridnom tehnologijom, dok  manji CMP primerci imaju svoje električne pandane u ponudi, pored postojećih dizelaša i benzinaca.

 

 

Dakle, 308 će dobiti „plug-in“ hibridnu verziju, koja će pored 1,6-litarskog benzinca uključivati i elektromotor. Ova „mejnstrim“ verzija je s pogonom na prednje točkove, a ona druga će biti mnogo interesantnija entuzijastima.

 

Ovaj model je razvijen od strane novoformiranog PSE ogranka zaduženog za visoke performanse, a dobija dodatni elektromotor za zadnju osovinu, što je postavka koja se već koristi kod 3008 PHEV. Na taj način bi 308 dobio pogon na sve točkove, uz snagu od preko 300 konja. Ovaj „hot heč“ bi se, uz sve dodatne sportske modifikacije, stavio naspram renomiranog imena kao što je Volkswagen Golf R.

 

 

PSE bedž će se inauguralno pojaviti na performantnoj verziji 508. Ukoliko se ovaj recept pokaže uspešnim, biće primenjen kako na 308, tako i na drugim modelima.

 

Uspeh neće biti ocenjen samo po pitanju prodaje, već će se uzeti u obzir parametri poput reputacije i potvrde koju PSE modeli budu primili. Na kraju krajeva, PSE projekat se u velikoj meri tiče „transformacije ka elektrifikovanim automobilima“ i njihovom primanju od strane publike, jer Imparato tu vidi „veliku mogućnost za kreiranje linije sportskih modela“.

 

 

GTi bedž neće biti korišćen na 308, ali isto tako ni kod bilo kojeg drugog Peugeota sem 208. Čak i u njegovom slučaju, ponuda će biti limitirana na Veliku Britaniju, i biće bazirana na električnoj verziji, što je deo planova kompanije da se PSE iskoristi isključivo za elektrifovane pogonske sisteme.

 

Porodica nove 308-ice će ponovo uključiti kako hečbek tako i karavansku verziju, što znači da neće biti eventualnog povratka 308 CC kupe-kabrioleta. Razlog je prost, a tiče se nedostatka profitabilnosti kada su takvi automobili u pitanju. „Volim takve automobile, ali danas imamo tri preče teme“, rekao je Imparato, označivši 5G konektivnost i sisteme autonomne vožnje kao prioritet, pored elektrifikovanih modela.

 

 

Ipak, lansiranje krosover verzije 308-ice predstavlja prilično verovatnu mogućnost za Peugeot. Kompanija je naglasila uspeh Mercedes-Benza GLA, što je zapravo „podignuta“ verzija A klase. Pored toga, sestrinska marka, DS, planira i hečbek i krosover verzije, koje će se staviti naspram A klase/GLA, što će desiti kasnije u toku ove godine. Naravno, ova dva modela će deliti konstrukciju. Očigledno da između 308 i većeg 3008 postoji dovoljan prazan prostor za egzistenciju takvog modela.

 

 

Unapređeni benzinski i dizel motori će nastaviti da budu u ponudi pored „plug-in“ hibrida. Peugeot je i dalje posvećen dizel tehnologiji, tako da dotične opcije nudi u novim 208 i 2008, u vreme kada mnogi rivali odustaju od ovog goriva.

 

Električna verzija 308 bi takođe mogla da bude u igri. Imparato je to nagovestio krajem prošle godine: „308 će najpre biti ’plug-in’ hibrid, ali bi kasnije možda mogao da usvoji čisto električni pogonski sklop. Naši kompaktni i automobili srednje veličine, imaće ’plug-in’ hibridne pogone, jer je to uglađeniji način da se sa SUS motora prebacimo na električne.“

 

 

Što se unutrašnjosti tiče, nastaviće se s karakterističnim Peugeotovim stajlingom, naravno ovoga puta s unapređenom verzijom i-Cocpit dizajna, prilagođenog za potrebe novajlije.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery