Korejska sportska limuzina dobija seriju nadogradnji kako na planu spoljašnjosti, tako i unutrašnjosti
Na polovini svog životnog ciklusa, Kia Stinger dolazi u osveženom izdanju u drugoj polovini godine.
Što se spoljašnjosti tiče, LED farovi su od sada standardni, uz dnevna svetla u poslovično istoj tehnologiji. Tamne pozadinske lampice imaju zadatak da učine anfas elegantnijim. Zadnji deo takođe poseduje modifikovana svetla. Njihova grafika je osvežena a povezana su svetlosnom trakom direktno ispod zadnje ivice. LED žmigavci su postavljeni u obliku karirane zastave.
Ubuduće će Stinger moći opciono da se nadogradi s naglašenijim završecima izduvnih cevi i zadnjim difuzorom.
Stajling naplataka od aluminijumske legure, razmere 18 i 19 cola, takođe je preinačen. Pored toga, proširena je i paleta boja za Stinger. „Taman“ paket koji se nudi za različita tržišta takođe je nov. U ovom slučaju su završeci izduvnih cevi, difuzor i amblem marke zatamnjeni. Za američko tržište je predviđen „crni“ paket, koji uključuje crne felne od 19 cola, crne obloge retrovizora, crne bočne „suknjice“ i spojler na poklopcu prtljažnika u istoj boji.
Kada je reč o unutrašnjosti, kupci mogu očekivati nove površinske materijale, tkanine za presvlake i aplikacije, unutrašnji retrovizior bez okvira, ambijentalno osvetljenje sa 64 podesive boje i modernizovani info-zabavni sistem, s 10,25-inčnim ekranom. Klaster instrumentacije se može opciono, u zavisnosti od tržišta, nadograditi novim TFT ekranima.
Korejci su takođe poboljšali sistem asistencije. Nove funkcije uključuju upozorenje o izlasku iz vozne trake, detekciju mrtvog ugla, sistem asistencije pri vožnji na auto-putu, pa čak i upozorenje da ste zaboravili dete u automobilu. Sistemi koji su bili i ranije instalirani su ažurirani a njihova funkcionalnost je proširena.
Revidirana ponuda motora
Glavni dizajner Kije, Gregori Gijom, još je prošle godine najavio da će Stinger dobiti nadogradnju na planu motora. Sada znamo da je za američko tržište predviđen 2,5-litarski turboagregat s 304 ks i 422 Nm. T-GDi V6 radne zapremine 3,3 litra poseduje kontrolu klapni u izduvnom sistemu, što bi trebalo da doprinese kvalitetnijem zvuku izduva. Pored toga, ovaj redni šestocilindarski motor dobija još nešto „konja“, tako da ih sada poseduje 373, uz 510 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Međutim, ova nadogradnja je dostupna samo za Severnu Ameriku. Osnovni, dvolitarski T-GDi s 255 ks i 353 Nm maksimalnog obrtnog momenta ostaje nepromenjen. Sve jedinice su spojene s osmostepenim automatskim menjačem.
Kia Stinger verovatno bez direktnog naslednika
S aktuelnim Stingerom u Evropi, korejska marka i dalje nudi tri različita motora, što je određeni luksuz s obzirom na to da prodaja nije sjajna. U prvom kvartalu 2020., na Stinger se odnosilo samo 1,2 odsto ukupne prodaje Kije u Nemačkoj (174 jedinice).
Uzimajući u obzir ove brojke, koje generalno nisu bolje ni na drugim evropskim tržištima, Kia Stinger će vrlo verovatno imati ograničen rok trajanja. Razvoj druge generacije nije na vidiku, ali je moguće da će čisto električna Kia GT naslediti Stingera, čija će osvežena verzija najpre stupiti na scenu u Koreji u trećem kvartalu 2020., da bi ostala tržišta usledila ubrzo nakon toga.
Vrele Gume