Farovi i stop svetla novih automobila iz VW-a će biti interaktivni!
Revolucija u tehnologiji svetlosnih jedinica
Tehnologija autmobilske industrije napreduje iz godinu u godinu, a taj napredak i razvoj nije zaobišao ni svetla koja se nalaze na automobilu.
Naime, u bliskoj budućnosti će farovi i stop svetla dobiti i druge funkcije zahvaljujući kojima će raditi mnogo više od jednostavnog osvetljenja puta ispred ii za vozila, ili pokazivanja pravca u kojem vozač namerava da skrene.
Predstavnici komapnije Volkswagen navode da će njihova tehnologija svetala omogućiti vozilima da međusobno komuniciraju, te da će značajno povećati bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Osim toga, nove svetlosne grupe će olakšati i personalizaciju dizajna vozila. Naime, predstavnici VW-a su naveli da će u bliskoj budućnosti autonomna vozila dovesti do toga da se učesnici u saobraćaju suočavaju sa novim situacijama, kao što je na primer to što neće biti direktnog vizuelnog kontakta između vozača. Upravo u takvim situacijama će se isticati nove interaktivne funkcije svetala.
Interaktivni farovi biće u mogućnosti da projektuju simbole ili poruke na kolovoz zahvaljujući LED svetlosnom izvoru koji se sastoji od čak 30.000 hiljada mikro-piksela visoke rezolucije (ta tehnologija već postoji na trenutnom Mercedes-Maybach S-Class), zahvaljujući čemu će se povećati bezbedenost svih učesnika u saobraćaju.
Naime, informacija koja može da se sastoji od slova, brojeva, linija ili simbola, projektuje se direktno na put ispred vozila. Jedna od opcija koju je prikazao Volkswagen je i projektovanje svetlosnih traka ispred vozila, koje označavaju kolika je širina automobila. Ove “projektovane” trake imaju dvojaku ulogu. Jedna je da na uskim, dvosmernim putevima, bez uličnog osvetljenja i signalizacije na putu pomažu vozaču u automobilu da vidi koliko je daleko od ivice kolovoza, a druga da pokažu drugim vozačima koliko su blizu prilikom mimoilaženja.
Novi sistem podrazumeva i stop svetla sa matriks tehnologijom. U pitanju su zadnje svetlosne grupe koje, osim klasičnog pozicionog i stop svetla, mogu da prikazuju informacije kao upozorenje ili obaveštenje vozačima automobila koji se kreću iza. Na primer, stop svetla mogu da ispisuju i projektuju na kolovoz poruke ili simbole koji ukazuju vozaču iza na zastoj na putu, kako bi na vreme usporio svoj automobil. Na taj način se smanjuje opasnost od lančanih sudara.
Još jedna korisna funkcija zadnjih svetlosnih grupa je da projektuju paralelne linije pozadi koje pomažu vozaču prilikom kretanja u rikverc i parkiranja unazad.
Volkswagen trenutno testira ovu tehnologiju u svom istraživačkom centru u postrojenju u Volfsburgu. Naime, za potrebe testiranja se koristi 100 metara dugačak, 15 metara širok i 5 metara visok tunel u kojem se simuliraju uslovi vožnje u realnim situacijama