Nazire se kraj za automobilski ekološki otpad u Srbiji? Država se odriče PDV na eko vozila!?
Na krajem prošle godine održanom sastanku borda direktora Srpske asocijacije uvoznika automobila i Ministra ekologije Gorana Trivana, jasno je rečeno da država Srbija i Ministarstvo ekologije vrlo ozbiljno rade na zabrani uvoza automobila iz Euro 3 standarda i starije.
Kako se sada najavljuje, prema pisanju Novosti, ova državna mera nam u zakonskoj formi stiže sredinom godine, što će na izvestan način uvesti red na tržištu polovnjaka (u 2019.uvezeno 142.000 polovnjaka, oko 110.000 sa evro 3 ili evro 4 motorima). Nesumnjivo, ovo će izazvati mnogo pozitivnih reakcija ali i lavinu negativnih komentara, onih koji nisu platežne moći za kupovinu skupljih modela.
Inače,po svemu sudeći, očekuju nas i znatno pooštreni ekološki standardi na tehničkim pregledima, što će dodatno zakomplikovati stvari i onima koji su već registrovani.
Realizacija ovih najava može značajno može doprineti čistijem vazduhu ali i većem nezadovoljstvu prosečnog vozača, koji se zbog nedostatka novca za održavanje već odavno odrekao recimo katalizatora.
Osim toga, država je takođe najavila i subvencije za kupovinu novih ekoloških vozila. Taksistima je već omogućeno da uz subvenciju od 8.000 evra kupe novo vozilo. Uslov je „evro 6“ motor ili da bude električno, odnosno hibridno vozilo.Taksisti učestvuju sa 15 % vrednosti vozila odmah, država daje subvenciju, a ostalo može za gotovinu, kredit, lizing,…
Buduči da se od ekološke takse na uvoz novih i polovnih vozila godišnje oprihoduje oko 20 milona evra u državnu kasu, očekuje se da konačno deo tih sredstava bude vraćen, ne samo taksisitima već i kupcima hibridnih i električnih vozila.
Jedno od rešenja je da se ta vozila oslobode obaveznog plaćanja iznosa PDV od 20% što bi ih pojeftinilo za 5.000 do 15.000 evra, i učinilo konkurentnim standardnim “zagađivačima”.
Sve u svemu, mnogo se započelo, šta će biti realizovano, saznaćemo uskoro! Država je na redu da odredi prioritete!