Proizvodnja modela Škoda Felicia počela je u gradu Mlada Bolesav 17. oktobra 1994. godine. Pre tačno 25 godina, naslednik modela Favortit, postao je prvi model češkog proizvođača razvijen pod „kišobranom“ Volkswgen grupacije.
Škoda Felicia je postigla neverovatan uspeh u moto sportu, ali i kod kupaca. Do 2001. godine u postrojenju u Mladoj Bolesav, proizvedeno je 1,4 miliona primeaka ovog modela. Naravno, tu se ubrajaju sve varijante, uključujući i pickup, canplus, fun i combi.
U razvoj ovog modela je korišćeno je 1.187 novorazvijenih komponenti. Škoda je mnogo razmišljala o imenu ovog modela. Felicia se s jedne strane odnosi na kabriolet koji je obeležio kasne pedesete i rane šezdesete, a s druge strane potiče od latinske reči Felicitas, koja znači sreća.
Hečbek model je bio 40 milimetara duži i 15 mm širi od Favorita, sa prtljažnikom većim 21 litar.
Karoserija je imala znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizuje zadnje točkove.
Primetno je smanjena buka u unutrašnjosti automobila i povećan komfor. Dodatak je viši stepen bezbednosti koji je verifikovan 1995. kroz TUV test sudara.
Proizvodnja i montaža novog modela je takođe ispunila visoke standarde kvaliteta.
Osnovni pogonski agregat za model Felicia bio je četvorocilindarski benzinac sa 1.289 cm3 zapramine, u dve varijante raspolagao je sa 54 i 68 KS.
Snažniji 1,6 MPI motor je razvijao 75 KS, a na vrhu ponude je bio 1,9-litarski dizel sa 64 KS.