Premijerno je predstavljena restilizovana Škoda Superb!
Novi dizajn spoljašnjosti, enterijera i nova tehnologija!
Najprestižniji sedan model češkog proizvođača, Škoda Superb, danas je i zvanično debitovala u osveženom izdanju. Modifikovana je kako spolja tako i iznutra, dobila je nove LED Matrix farove, nove sisteme asistencije vozaču i još mnogo toga.
Farovi vrhunske tehnologije
Češki proizvođač je posebno ponosan na tehnologiju farova. Naime, po rečima predstavnika kompanije, farovi su tako konstruisani da ne zaslepljuju ostale vozače čak i kada su konstatno uključena duga svetla. To je postignuto zahvaljujuči kameri koja je montirana na vetorbranskom staklu. Ona detektuje saobraćaj koji joj ide u susret i automatski gasi pojedine delove svetlosti.
Ovi farovi imaju “Skoda Crystal Lighting” natpise na kućištu i nude različite modove svetlosti za različite uslove vožnje i vremenske uslove. Tu je LED modul za oborena i duga svetla, modul za svetla u uglovima, uski LED modul za žmigavce, modul za dnevna i poziciona svetla. TU su čak i jako tanki moduli koji se aktiviraju u vidu animacije prilikom prilaska/odlaska od vozila.
Na zadnjem delu, svetlosne jedinice takođe odlikuje LED tehnologija.
Novi dizajn spoljašnjosti
Naravno, nisu farovi sve što je novo na modelu Škoda Superb. Restilizovana Superb stiže sa redizajniranim prednjim delom. Na njemu se ističe redizajnirani branik koji dodaje 8 mm dužine na ukupnu dužinu automobila. Kod karavan verzije je to 6 mm.
Od drugih promena se ističe nova maska (gril) koja je sada nešto bliža braniku. Sa druge strane, farovi su nešto uži. Na zadnjem delu automobila se ističe hromirana lajsna koja se prostire celom širinom poklopca prtljažnika. Tu je i novi “SKODA” natpis. Takođe, na dnu vrata se nalaze minijaturni projektori koji stvaraju “Skoda” natpis na tlo, kada se vrata otvore.
Da upotpune novi dizajn tu su i nove alu-felne veličine 18 i 19 cola.
Kupci koji su spremni da izdvoje nešto više novca mogu naručiti Laurin & Klement paket opreme. On podrazumeba detalje od hroma na pragovima, zadnjem braniku, oko svetala za maglu i usisnika za vazduh. Tu su i Propus Aero aluminijumske felne koje se na ovom paketu standarde.
Unapređena je i kabina
Enterijer modela Škoda Superb se sada može opisati kao elegantniji. To je postignuto zahvaljujući detaljima od hroma oko instrument table i okvirima vrata. Tu je i novi dizajn sedišta. Takođe, redizajnirana Škoda Superb je dobila i dekorativne detalje na centralnoj konzoli i komandnoj tabli.
Tu su i štepovi u boju na kožom ili alkantarom presvučenim sedištima, na naslonima za ruke i panelima vrata. Takođe, pregradice za sitnice su osvetljene, a KESSY GO start dugme je standradno.
Na L&K modelu je dostupna i opcija presvlake “neba” od alkantare u crnoj ili bež boji. Tu su i “L&K” oznake na komandnoj tabli ispred suvozača i slično. Ovaj paket opreme nudi i sedišta sa ventilacijom i funkcijom masaže za vozača.
Nešto i o tehnologiji
Osim novih LED Matrix farova, restilizovana Škoda Superb ima i dva nova sistema asistencije vozaču. To su najnovije verzije sistema “Predictive Cruise Control” i “Front Assist with Predictive Pedestrian Protection”. Prvi koristi kameru na vetrobranskom staklu da detektuje ograničenja brzine i druge znakove. Nakon toga se brzina automatski prilagođava. Ovaj sistem takođe upozorava vozača ako detektuje potencijalni sudar, te nežno počinje da koči.
Drugi sistem automatski sklanja vozilo sa strane puta u slučaju nekih nepredviđenih hitnih situacija. Taj sistem čak i u potpunosti zaustavlja vozilo ako proceni da je to potrebno.
Pored ovih sistema tu je i “Side Assist” koji funkcioniše i na daljinama do 70 metara. Taj sistem je sličan sistemu nadgledanja mrtvih uglova. Razlika je u tome što taj stari sistem funkcioniše na daljinama do 20 metara.
Osim sistema za asistenciju vozaču valja pomenuti i novi “Phone Box” sistem koji omogućava idnuktivno punjenje telefona. Kao opcija je dostupan i “Virtual Cockpit” sa digitalnom instrument tablom i tri različite opcije infotejnmenta. Od te tri opcije, dve dolaze sa navigacijom.
Tu je Bolero radio i Amundsen sistem koji podrazumeva ekrane dijagonale 8 inča. Columbus infotejnment sistem podrazumeva ekran veličine 9,2 inča i podržava kontrolu glasom i gestikulacijama. L&K model je opremljen Canton ozvučenjem.
Tri dizel i tri benzinska agregata
Osim plug-in hibridne varijante modela Superb, o kojoj ćemo više pisati u zasebnoj vesti, redizajnirani Superb je dostupan sa paletom od šest agregata. Svi agregati ispunjavaju Euro 6d-TEMP standarde emisije štetnih gasova.
Uvodni dizelaš, 1.6 TDI razvija 118 KS (88 kW) i povezan je sa sedmostepenim DSG menjačem. Dvolitarski TDI agregat je dostupan u dve verzije. Prva razvija 148 KS (110 kW) i može biti povezana ili sa šestostepenim manulenim ili sedmostepenim DSG menjačem. Ovo je prvi TDI agregat češkog proizvođača najnovije EVO generacije. Druga verzija tog agregata razvija 188 KS (140 kW) i povezana je sa sedmostepenim DSG menjačem. Kao opcija je dostupan pogon na svim točkovima. Sve tri TDI pogonske jedinice su opremljene SCR katalitičkim konventorom sa AdBlue sistemom ubrizgavanja.
Uvodni benzinac je 1,5-litarski TSI agregat koji razvija 148 KS (110 kW). On je dostupan u kombinaciji sa šestostepenim manulenim ili sedmostepenim DSG menjačem. Novi dvolitarski TSI je dostupan u dve varijante. Prva razvija 188 KS (140 kW) i povezan je sa sedmostepenim DSG. Na vrhu ponude, kada je o benzinskom pogononu reč, nalazi se dvolitarski TSI koji razvija 269 KS (200 kW). On preko sedmostepenog DSG menjača sngu šalje svim točkovima. Sva tri TSI agregata imaju filter čestica.
U Evropi će najveći konkurenti modela Škoda Superb biti VW Passat, Ford Mondeo, Opel/Vauxhall Insignia, Mazda6, Peugeot 508 i Renualt Talisman.
Šta mislite o ovom redizajnu modela Škoda Superb? Pišite nam u komentarima…
1 Komentar
Comments are closed.
[…] premijere restilizovane verzije modela Škoda Superb, češki proizvođač je po prvi put predstavio i robusnu, Scout varijatnu tog modela. Taj […]