Nemački auto gigant Volkswagen zvanično je saopštio da će otvoriti pogon za proizvodnju vozila u Srbiji. Kao lokacija odabrana je Livnica Kikinda ad. Ovde će se proizvoditi model Colo.
Naime, u halama gde su se nekada sklapali automobili iz Opelovog proizvodnog programa, biće instalirane mašine iz nedavno zatvorenog pogona u Dnjepropetrovsku u Ukrajini.
Koordinator VW razvojnog odeljenja za jugoistočnu Evropu, Hans Sweikowsky, potvrdio je da će se u Kikindi proizvoditi prvi modeli Volkswagen-ovog niskobudžetnog brenda Colo. Reč je o redizajniranoj verziji modela brazilskog bestselera Gol. Taj automobil je inače baziran na modelu VW Polo.
„Ideja je da se vratimo našim korenima i tržištu ponudimo cenovno dostupan i pouzdan automobil“, ističe Sweikowsky. Prema njegovim rečima, za početak se kreće sa modelima u osnovnom paketu opreme „Comfort“. Branici i retrovizori neće biti u boji karoserije. Takođe, koristiće se dobro poznati VW agregati. Svi modeli imaće enterijer koji podrazumeva manuelni klima uređaj i „Composition Media“ infotainment sistem. Taj infotejnment je preuzet iz aktulene generacije modela Polo.
U ponudi će se naći dva motora: 1.0 litarski benzinac koji razvija 75 ks i 104 Nm obrtnog mometa. Za dizel opciju odabran je dobro poznati 1.6 litarski TDi agergat od 105 ks i 250 Nm.
Sedan verzija modela Colo, u svojoj prvoj seriji za tržište Srbije (First 1000) prodavaće se sa značkom “Livnice Kikinda” na prednjoj masci (pogledajte render) i volanu. U planu je i promo akcija “kumovanja”. Građani Srbije pozivaju se da nadenu lokalno ime ovom, uslovno rečeno, nasledniku Jette prve generacije.
Colo hečbek će imati veoma konkurentnu cenu na našem tržištu koja će iznosti 8.750 evra u dinarskoj protivrednosti. Sedan verzija će koštati 9.150 evra. U najavi su specijani popusti za građane Srbije po principu “staro za novo”, u okviru kojeg će se za stari automobil bilo kog tipa, odobravati popust od 500 evra.
“Ovo je posao veka za Livnicu”, kaže potpredsednik opštine Kikinda i direktor upravnog odbora LIvnice, Milan Redžić. Prema njegovim rečima ugovorene su i prve isporuke od 5.000 vozila prema dogovorenim kvotama za zemlje Evroazijske Unije. “Dogovaramo isporuku kompenti od dobavljača na domaćem terenu kao što su “Lear” i buduća fabrika pneumatika u Zrenjaninu. Tako bi Colo u većem procetu bio naš, a time bi bio i jeftiniji ”, dodaje Redžić. Prve isporuke modela VW Colo očekuju se početkom aprila 2020. godine.
Troškovi transporta biće svedeni na minimum. Ugovorena je najniža stopa manipulativnih troškova sa “„P&O Ports Dubai”, novim vlasnikom Luke Novi Sad, odakle će naš Colo kretati u svet.
4 Komentara
Comments are closed.
@Sve sami inženjeri iz Livnice
Istorija šala za prvi april je verovatno starija od vas dvojice. Skoro sve firme (pogotovo velike) se šale na ovaj dan. Ako jedan Gugl može da se šali, ne vidim zašto Vrele Gume ne bi mogle.
Možda vi spadate u red onih koji se smeju samo na tuđi račun. 😉
aprililili
Aprililili
Aprililili….
🙂