Koenigsegg Jesko – hiper automobil koji je pokorio Ženevu!
Naslednik modela Agera RS koji postiže brzinu od 482 km/h!
Koenigsegg je danas u Ženevi i premijerno predstavio naslednika modela Agera RS. Dobio je ime Jesko, po ocu osnivača švedskog proizvođača.
Novi švedski hiper automobil može da postigne maksimalnu brzinu od 482 km/h (300 milja). Takve su bar procene ljudi iz kompanije. Ova maksimalna brzina je postala realnost zahvaljujući modifikacijama na petolitarskom twin-turbo V8 agregatu. Naime, on sada razvija čak 1,578 konjskih snaga!
Kristijan Koenigsegg je ime novog modela krio čak i od sopstvenog oca, po kojem je automobil i imenovan. Naime, Jesko Von Koenigsegg je jedna od ključnih figura u kompaniji. Pomogao je Kristijanu da od brenda Koenigsegg napravi ono jeste danas. Jednog od najuticajnijih proizvođača super automobila na svetu.
Modifikovani V8 agregat sada ima „flat-plane“ pogonsko vratilo koje je za 5 kilograma lakše. Zahvaljujući njemu agregat može da proizvodi veću snagu i još jaču „riku“. Dva turbo punjača su direktno povezana sa malim električnim kompresorom koji usmerava vazduh ka njima iz „rezervoara“ zapremine 20 litara. Taj rezervoar je naravno izrađen od ugljnikovih vlakana. Predstavnici kompanije tvrde da je zahvaljujući ovome „turbo rupa“ eliminasana.
Kada ide na 95-oktansko gorivo, zver od agregata modela Jesko razvija 1.262 konjske snage. Međutim, uz E85 gorivo broj konjskih snaga raste na 1.578 i 1.500 Nm obrtnog momenta.
Tu je i transmisija. Koenigsegg je naziva „Light Speed“, a reč je o devetostepenom „multiclutch“ menjaču koji nema tradicionalne sinhrone prstenove. To mu omogućava da se brzine menjaju gotovo „brzinom svetlosti“. Takođe, ovaj menjač može prebaciti npr. iz sedmog u četvrti stepen transmisije što sa tradicionalnim menjačima nije slučaj. Čitav transmisioni sistem je težak svega 90 kilograma sa tečnostima i pumpom za ulje. Prema tome, on je lakši od bilo koje DCT transmisije na svetu.
Koenigsegg Jesko je za 40 mm duži i 22 mm viši od modela Agera RS. Zbog toga ima i više prostora u kabini (mada svi znamo da to kod ovakvih automobila nije ni bitno). Šasija ima Triplex amortizere napred koji sprečvaju spuštanje i podizanje karoserije pri ubrzanju i kočenju. Tu su i Ohlins amortizeri.
Točkovi, odnosno felne izrađene od ugljenikovih vlakana su lakše no ikad. Prednje felne veličine 20 cola teže 5,9 kilograma po komadu, dok su zadnje, veličine 21 cola, teške po 7,7 kilograma. Predstavnici kompanije tvrde i da, zahvaljujući ogromnom prednjem spliteru i zadnjem spojleru, Jesko generiše silu prijanjanja od čak 800 kilograma pri brzini od 249 km/h, 1.000 kilograma pri brzini od 275 km/h i čak 1.400 kilograma pri maksimalnoj brzini.
U enterijeru ovog modela se ističe volan sa sva mala ekrana osetljiva na dodir i novi, kompaktni SmartCluster instrument veličine 5 inča.
Koenigsegg će proizvesti 125 primeraka Jesko automobila. Plan je da se godišnje proizvede između 40 i 50 primeraka. Početna cena će biti 3 miliona dolara bez oporezivanja. Naravno, nismo ni očekivali da će ovakvav automobil biti išta jeftiniji.