Nakon što je na svetsku scenu vratila oznaku Corrola i premijere nove generacije hečbek i Touring Sports Wagon (karavan) modela pod tim imenom, Toyota je juče predstavila i novi sedan model, čime je kompletirala ponudu modela Corrola.
Svetska premijera nove Corolle Sedan održana je na sajmu automobila u kineskom gradu Guangžu. Novi Corolla Sedan će se prodavati u dve različite verzije. Jedna od njih nosi naziv Prestige i namenjena je evropskom i kineskom tržištu, a druga nosi naziv Sporty i namenjena je tržištu SAD, Japana i Kine (nosi oznaku Levin).
Dvanaesta generacija modela Corolla Sedan deli svoje mehaničke komponente i dizajn prednjeg dela sa hečbek modelom koji je predstavljen ranije ove godine. Sa ciljem da privuče što veći broj kupaca, Toyota je model Corolla sedan dizajnirala tako da izgleda agresivno i da ima dosta izraženih oštrih linija, posebno na prednjem delu, dok je zadnji deo automobila nešto konzervativniji.
Kada je reč o enterijeru, on je identičan enterijeru hečbek modela, te je opmreljen modernom tehnologijom u koju spada i Entune 3.0 infotejnement sistem koji podržava Apple CarPLay. Kupci uvodne, najjeftinije verzije dobijaju ekran osetljiv na dodir dijagonale 7, dok će se u nešto skupljim verzijama naći ekran dijagonale 8 inča.
Kao i ostali Corolla modeli, i sedan je baziran na Toyota New Global Architecture (TNGA) platformi. Ovaj model je dugačak 4,640 mm, širok 1.780 mm, visok 1.435 mm ii ma međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm.
To znači da je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromenjeno u odnosu na prethodnu verziju ovog modela, ali je nova Corolla nešto šira od nje. Kraći su i prepusti ispred prednjih i iza zadnjih točkova, a hauba je spuštena nešto niže zbog bolje preglednosti. TO je postignuto time što je agregat montiran nešto niže nego kod prethodnog modela.
Japanski proizvođač automobila navodi i da je unapredio sistem oslanjanja u poređenju sa aktuelnim modelom Corolle. Sve to doprinosi boljim voznim karakteristikama automobila, a vožnja će putnicima biti udobnija i tiša, tvrde u Toyoti.
Veoma malo detalja je otkriveno o pogonskom sklopu ovog novog modela, ali su predstavnici kompanije potvrdili da će na određenim tržištima biti dostupan dvolitarski Dynamic Force agregat, ali i verzija modela Corolla sa hibridnim pogonskim sklopom.
Ukoliko agregati budu preuzeti sa hečbek modela, onda će kupci u Evropi moći da biraju između dve hibridne opcije. Jedna je slabija i ima benzinski agregat zapremine 1,8 litara koji razvija 122 konjske snage (91 kW), dok jača verzija poseduje dvolitarrski benzinac i razvija 180 konjskih snaga (134 kW).
Pored toga, na raspolaganju će najverovatnije biti i model benzinskim turbo punjačem radne zapremine 1,2 litara koji razvija 116 konjskih snaga, dok će dizel agregati, kao kod hečbek i karavan modela biti odbačeni.
Nova Toyota Corolla sedan će se na tržištima širom sveta pojaviti najverovatnije tokom druge polovine sledeće godine, a zvanična premijera je zakazana za Sajam automobila u Los Anđelesu koji kapije otvara 28. novembra. Evropska verzija će najverovatnije biti predstavljena tokom sledeće godine na Sajmu automobila u Ženevi.