Online plus

Mercedes S600

4.34KPregleda

Večni stanovnik uspeha

Teže je na vrhu ostati nego do njega doći! Za Mercedes a posebno S600 ovo možda i nije tačno?

Modreno vreme možda nije toliko strogo i „zbrzano“ u meri u kojoj ga mi smatramo, ali je u odnosu na 70-te godine prošlog veka ono prosto galopira! Po promociji novih modela, Mercedes ume dobro da jaše u sedlu podivljalog vremena. Baš tih 70-tih godina, uspeli da stvore S klasu, da je prvog dana postave na vrh i omoguće joj onaj teži deo poslovice i života – da tu ostane do dana današeg! Mnogi su dolazili, mnogi odlazili, ali niko nije uspeo da sa famoznog vrha „otera“ Mercedesovu najveću, a u automobilskoj industriji najluksuzniju i najdugovečniju limuzinu sa satusom „Numero Uno“.

Napraviti najbolji Mercedes
Mercedesovi inženjeri tvrde, nova S klasa za čitavu generaciju daleko ispred konkurenata iz premijum segmenta. Može biti, i verovatno je bilo istina do pre par godina, ali sada je i više nego diskutabilno! Prednost koju Mercedes u ovom segmentu ima u odnosu na večnu mu „kosti u grlu“ – BMW i Audi daleko je od toga. Ipak, njihov argument ostaje na snazi barem za još ovu generaciju, ukoliko neprikosnovena serija S nosi numerički dodatak 600! Mercedes komotno može da izjavi pred svima, „Ok, možda ste nas tehnološki dostigli i u nekim stvarima i pretekli, ali mi i dalje imamo najboljeg „igrača“ u kategoriji najjačeg i najskupljeg naravno.

Beskonačan spisak opreme
A kada ste bogati najveći vam je strah da bi ono što vi imate neko drugi iz vašeg vidokruga mogao sebi da pribavi. Mercedes se potrudio da bogati bezbrižno spavaju! Uz dodatnu opremu kakvu konkurencija još samo zamičšlja, svaki S600 je priča za sebe i šansa da vlasnik iskaže svoju individualnost.

Standardno će svaki vlasnik koji za novi S600 kaže „Moj Mercedes!“, uz njega dobiti LED „Inteligent Light System“ koji bolje vidi u mraku od mačke. O „Magic Body Controlu“ koje se nastavlja na „Road Surface Scan“ vešanje se sve zna, ali je malo ko imao priliku da to i vidi. Automobil snima i prati stanje kolova ispred, brzinom elektrona prilagođava potom tome postroj, toliko nenemetljivo da vozač ni ne zna da se ispred njega vodi pravi mali „rat“ vešanja sa neravnim površinama.

Mercedes već neko vreme pokušava da napravi samohodni, odnosno autonomni automobil koji pomoć vozača neće trebati, najbliži korak tom cilju je S600 dužine!

„Driving Assistance package Plus“, sistem je koji se ponaša kao dodatni vozač. I on, kao i njegov ultra moderni saradnik opisan u pasusu iznad, snima i prati okruženje oko sebe nastojeći da „isprati“ linije i krivine na putu a potom i zadrži S600 u njima.

Odumirući agregat
Važno je da kažemo, ovaj agregat neće još dugo. Nije on slab, već prosto ga je vreme pregazilo, i to ne po onoj performantoj, već po ekonomskoj strani. Preskup je, preglomazan, pretežak za moderno doba gde su agregati sve manji a elektro motori sve snažniji.

On gubi na oba polja! Struju tradicionalno poseduje samo u akumulatoru, a 5980 kubika zapremine nije malo čak ni za pojmove nekog tenkiste. Ovo je jedan od retkih motora koji se nisu smanjili, već naprotiv! Porastao je za skoro 450 ccm u odnosu na prošlu generaciju. A sada, kada več tvrdimo da je na izdisaju, dodaćemo još jedan detalj. Ovaj motor iako „odumire“ to radi sa stilom! Kao roker koji je odlučio da poslednju noć provde u skupocenom pentahusu sa najlepšim devojkama grada uz najkvalitetniju “robu”.

Evo malo te “rokerske” matematike. V12 twin tubo proizvodi tačno 530 KS, ili to 88,3 KS po jednoj litri radne zapremine stvarajući tako obrtni momenat od 830 Nm koji je dostupan već na 1900 obrtaja, a dovoljan bi bio da pokrene i nosač aviona!

Naravno, ispoštovane su Euro 6 norme, a uz Start/Stop sistem i razna mu „pomagala“, limuzina dimenzino približna brodici nego automobilu, troši po fabričkim katalozima 11,1 litara na 100 pređenih kilometara, znatni pomak u odnosu na 14 litara koliko je “sisao” prethodnika.

Sve je to postignuto zatezanjem „starine“ poput Tine Turner, do savršenstva plasične hirurgije. Kućište motora je aluminijumsko, u potpunosti. Klipovi su modifikovani, radilica je kovana od visoko kvalitetnog kaljenog čelika, motor je dobio novu kontrolnu jedinicu, a tu je i tehnika 3 ventila po cilindru gde kombinovano rade 2 ulazna i jedan izlazni.

Sve je manje velikana
Na kraju ostajemo ubeđeni! Čarobnjaka koji još umeju da urade „posao“ sličano kako to Mercedes radi sa S600 je zaista malo, sve manje. Ovaj automobil se u suštini ne bori sa konkurencijom! On „varniči“ sa vremenom!

Pero Ivić

Top Reviews

Video Widget

gallery