Online plus

Online plus Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

846Pregleda

Pucanje na „veliko“

Posle nekoliko godina „koketiranja“, Volkswagenov novi SUV dolazi krajem sledeće godine


Volkswagen puca na „veliko. Nemačka marka očigledno želi da napravi atak na američko tržište.

Da bi neko bio svetski automobilski „broj 1“, kao što to želi Volkswagen, onda mora da ima kompletan portfolio, ukoliko je moguće bez i jedne tržišne „rupe“. U to ime je marka iz Volfsburga napravila važan korak predstavljanjem Cross Coupe GTE Concepta na NAIAS-u u Detroitu, sa tipično američkom filozofijom „veličine i prostora“.

Nastavak CrossBlue koncepata
Relativno dopadljivi „krosover“ svoj stajling u velikoj meri pozajmljuje od CrossBlue Concepta, prikazanog na ovom istom mestu ali 2013. godine. Onda je usledio CrossBlue Coupe u Šangaju iste godine. Očigledno je da Volkswagen ide na „sigurnu kartu“ ispipavajući zainteresovanost kupaca. Koncept na ovogodišnjem Salonu automobila u Detroitu zapravo izgleda kao serijska verzija koncepta iz Šangaja.

Dizajnerski detalji koje je krasila doza agresivnosti, poput zadnje signalne grupe, zaobljenih lukova točkova i „naoštrenog“ anfasa, sada su značajno ublaženi. Šta to znači? Izgleda da se polako bližimo, preko svih ovih „prelaznih oblika“, konačnoj formi novog Volkswagenovog „krosovera“, mada bi i ovaj izložen na štandu u Detroitu bez problema mogao da se nađe na asfaltu.

Izmene u kabinskom prostoru su takođe minimalne. Osnova dizajna je ista kao kod CrossBluea, uz dodatak 12,3 inčnog klastera instrumentacije i 10,1 inčnog ekrana osetljivog na dodir. Mada je enterijer takođe označen kao konceptualan, on će sigurno u velikoj meri biti prenesen i u serijski model.

Na MQB platform
Cross Coupe GTE leži na sada već poznatoj MQB platformi Volkswagen grupe, što znači da je „krvno srodan“ modelima poput VW Golfa, Audija TT i Passata. Pogonjen je 3,6 litarskim VR6 motorom, uz po jedan elektromotor na svakoj osovini. Benzinski agregat isporučuje 280 ks i 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok elektromotor na prednjoj osovini raspolaže sa 55 „konja“ i 220 Nm. Elektro jedinica na zadnjoj osovini je moćnija, generiše 115 ks i 270 Nm. Ovaj „orkestar“ pogonskih komponenata ukupno može da isporuči 360 ks i 380 Nm, što ovaj petosed do „stotke“ može da lansira za 6 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 210 km/h. Fabrika najavljuje prosečnu potrošnju od 3,4 l benzina na pređenih 100 km.

Poznata tehnologija
S obzirom da ovde imamo posla s jednim „plug-in“ hibridom, u igri je mnogo više od razmetanja snagom. VW-ov „krosover“ ima sasvim prosečnu autonomiju od nekih 30 km, kada je paket litijum-jonskih baterija od 14,1 kWh napunjen. Naravno, automobil krase različiti režimi vožnje, što je poslovično prisutno kod „plug-in“ hibrida.

U elektro režimu, koji može da se „zaključa“, dostupna je vozna autonomija od 30 km. U tom slučaju, vozač na raspolaganju ima samo zadnji elektromotor sa 115 ks. U hibridnom režimu, V6 i elektromotori funkcionišu u suštini isto kao i kod Volkswagen Touareg Hybrida, prebacujući pogon s jedne na drugu postavku, ili isključujući oba izvora tokom vožnje po inerciji.

„Sportista“
VW je dodao „GTE“ oznaku nastojeći da stavi akcenat na sportski karakter ovog automobila. Dugme sa „GTE“ oznakom postoji i unutar vozila, a njegovom aktivacijom odziv gasa i menjača postaje oštriji i brži. U „off-road“ režimu vožnje, benzinski motor pokreće prednje, a elektromotor zadnje točkove, dok prednji elektromotor igra ulogu generatora.

Made in U.S.A.
Serijski model će biti proizvođen u Čatanugi, u Tenesiju, i za razliku od koncepta, imaće još jedan red sedišta, tako da će mu karoserija biti duža za nekih 30 cm, što znači da će biti duži od 5 m, što je nekih četrdesetak centimetara više od Touarega. Ono što takođe nisu „dobre vesti“ je da će atraktivna, „kupeovska“ linija krova biti „ispravljena“, tako da će finalni proizvod izgledati dosta „konvencionalnije“.

Da li će ovo Volkswagenovo udvaranje američkom tržištu uspeti, ostaje nam da vidimo. Na tržištu velikih SUV modela u Americi postoje automobili koji su utvrđeni i etablirani, i sigurno je da Volkswagenovom budućem pulenu neće biti lako.

U Evropi ga najverovatnije nećemo videti. Na „starom kontinentu“ je prisutan Touareg koji se zbog cene (čitaj „kvaliteta“) nije „primio“ na američkom tlu, a uz njega ćemo dobiti i novi Tiguan, čija je verzija za SAD takođe „produžena“. Interesantno je da će budući serijski Volkswagenov SUV biti klasifikovan u klasu „srednje veličine“…

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery