U četvrtak uveče, 24.januara 2019. počinje nova pozorišna predstava na snegu, 87. Rally Monte Carlo. Biće otvorena pod svetlima reflektora na trgu DESMICHELS u mestu GAP, u francuskim Alpima, nekih 200-230 kilometara iznad NICE i MONTE KARLA.
Na toj lokaciji nalaziće se i servisni park. Već sada je sve zauzeto ekipama i prvim gledaocima koji lagano pristižu na poprište velikog okršaja najboljih reli vozača sveta. Temperatura vazduha je oko nule ali će u toku noći biti znatno niža..
Ono što najviše brine sve učesnike su prva dva brzinska ispita koji će se održati na stazama dužine od oko 20 kilometara. Sasvim je sigurno da će mnoge krivine biti prekrivine takozvanim „crnim ledom“. To je tanak sloj leda koji se uopšte ne vidi jer ima istu boju kao podloga, gde se teško snalazi svako. Čak i zvanični svetski prvak SEBASTIEN OŽIE koji je pre 34 godine rodjen baš u GAPU i koji najbolje poznaje ćudi farncuskih VISOKIH ALPA.
Sigurno se sećate početka minulog Rally Monte Carlo 2018. kada su na prvom brzinskom ispitu zabeleženi sasvim NESVAKIDAŠNJI REZULTATI. Tada se u snegu zaglavio TIJERI NOJVIL, točak je menjao ELFIN EVANS, a tada su obojica kasnili na cilju ispita preko 4 minuta. Tom prilikom je pobedio upravo pomenuti OŽIE a iza njega su stigli: 2. MIKELSEN ( + 7.7 sek. )…3. LAPI ( + 19.4 sek. )…4. SORDO ( + 19.7 sek. ) …BRIN ( 24.6 sek. ).
87. Rally Monte Carlo počinje nakon test ispita
Posle test ispita SHAKEDOWN, u četvrtak, na stazi kod GAPA od 3.35 km, koji predstavlja poslednju proveru svega što je već temeljno ispitano, zavesa 87. Rally Monte Carlo biće podignuta uveče oko 19 časova. Tada će biti održana i ceremonija koja je uvek bila upriličena u centru MONTE KARLA, na trgu KASINO a sada će to biti GAP.
Možemo samo pretpostaviti kako GAP izgleda danas, gužva, novinari i fotoreporteri, tv ekipe koje su platile paprenu akreditaciju. Fabrički boksovi, publika, organizatori, vozači i mehaničari, kafanice i bistroi krcati. Policija koja savetuje vozače-posetioce gde da parkiraju vozila, gde da zauzmu pozicije za posmatranje. Svuda su istaknuta upozorenja o opasnosti i najbezbednijim mestima.
Petak najinteresantniji
Za petak je najavljen najinteresantniji sportski program. Od ukupnih 16 brzinskih ispita, sa zbirna 323.83 km. posle premijerna 2 u četvrtak, 6 je zakazano za petak. Prva tri ( ispiti 3,4 i 5 ) održaće se na potpuno novim – drugačijim stazama posle podne na ispitima kao i protekle godine. U subotu će se voziti 4 ispita, a u nedelju takodje 4. Poslednji ispit koji će doneti i dodatne bodove prvoj petorici – ISPIT POWER STAGE, se takođe vozi u nedelju.
Rally Monte Carlo je jedini na svetu, gde timovi i vozači koriste 4 vrste pneumatika-guma, slik gume, slik gume sa nitnama ( „spajkovi“ ), zimske gume i zimske gume sa nitnama ( „spajkovi“ ). ZAŠTO baš toliko? ZATO što se više puta dešavalo da jedan brdsko brzinski ispit ima različitu podlogu, primera radi, u početku suvi asfalt, potom kišu i sneg, a u finišu led ILI POTPUNO OBRNUTO. Stoga se svi dovijaju na razne načine kako bi dobili što realniju informaciju o stanju podloge. Koriste se saveti lokalnog stanovništva, meteorolozi, upotrebljavaju se i dronovi i telefoni, PA ZBOG SVEGA IZBOR IDEALNIH GUMA ČESTO PREDSTAVLJA PRAVU SREĆU – LUTRIJU!
87. Rally Monte Carlo s nestrpljenjem očekuju milioni fanova širom sveta, koji će ga pratiti putem mnoštva internet portala, tv izveštaja, štampe ali i „uživo“. RULET RELI će pojasniti mnoge nedoumice. Naravno to je tek početak novog šampionata, koji je po konkurenciji, zanimljivosti, neizvesnosti, po mnogima BROJ JEDAN NA SVETU.
Izvor: Moj Svet Brzine / Đorđe Đenić