Da li Nirburgring gubi na značaju ili je u pitanju interni sukob sa VW?
Koliko je za automobilsku industriju zapravo važna staza Nurburgringu i sve što se tamo dešava? Za automobilske entuzijaste to pitanje se i ne postavlja. Probni krugovi i (pred)testovi služe da se pre „realne svakodnevice“ vide određeni modeli, uporede performanse, ali i otvore internet debate i sukobi u svojevrsnom žaru onlajn svađe.
A za proizvođače automobila? Verovatno zavisi koga pitate, ali sudeći po mišljenjima koji ovih dana stižu iz Volkswagena, možda bismo bili iznenađeni odgovorima. Naime, u intervjuu za Autocar tehnički šef VW-a Matijas Rejb bacio je malo senku na važnost legendarne staze za proizvođače, rekavši da je ona precenjena:
„Nije to samo do vožnje na Nirburgringu, već je cilj postići balans uživanja u vožnji lepim „seoskim“ putevima koji vode do staze, i provozanog kruga na njoj“, rekao je on i dodao da će novi Golf GTI biti prijatan za vožnju koliko po stazi stazi toliko pre i više na njegovom putu od i ka kući. Uz to, Rejb veruje da bi neka druga lokacija lako mogla da zameni Nirburgring za ovu priliku.
Da li je u pitanju neka nesuglasica ili otvoren (finansijski) front između Volkswagena i ljudi koji vode Nirburgring ne znamo, ali nemački gigant do skoro nije imao takav stav prema „zelenom paklu“, stazi koja je simbol automobilskih testova i trka u Evropi još od 1927. godine.
Pre manje od četiri godine VW je doveo Golf GTI Clubsport S da bi oborio sopstveni rekord na Nirbirgringu kada su u pitanju automobili sa pogonom na prednje točkove, a koji je krug završio za 7 minuta i 47,19 sekundi. U leto prošle godine, Volkswagen je postavio i novi rekord za električna vozila na stazi Nirburgring sa modelom ID.R, koji je krug prošao za fantastičnih 6 minuta i 5,336 sekundi.
Takođe, pre dve nedelje objavili smo da je novi VW Golf R špijuniran na slavnoj stazi bez kamuflaže. I tako dalje kada je reč o fabrici iz Volfsburga, poznatoj po tome da „drži do principa“.
I dok VW, ili možda samo šef Rejb, sada ne cene Nirburgring previše, staza i dalje igra važnu ulogu u razvoju vozila širom Evrope. Proizvođači, mehaničari i dobavljači iz celog sveta stižu na stazu kako bi testirali i razvili nove tehnologije i modele. Brendovi poput Mercedesa, BMW-a, Ferarija, Jaguara, Hjundaija, Toyote i mnogi drugi redovni su na Nirburgringu. Uostalom kao i drugi brendovi iz Volkswagen familije, pre svega Porsche, Seat i Audi.