AktuelnoOnline plusVesti

Volkswagen Tayron je stigao

6.71KPregleda

Volkswagen drma kavez „električarima“. Živeo hibrid, dizel se ne predaje!

 

 

 

Oh kako sada glupo i deplasirano izgledaju prodajne reklame EV prve generacije sa „čak“ 430 kilometara nedokazane autonomije koje nude 10.000 evra popusta za naivne kupce.

Ako ste planirali kupovinu električnog automobila, sačekajte još malo! Stigao je VW Tayron! Volkswagen njime nudi dva automobila u jednom. U plug in verziji, to je zapravo električni Tayron za 100 kilometara po gradu i 800 kilometara benzinske autonomije.  Bonus: onaj ko želi da se vrati na stara podešavanja, Volkswagen u Tayronu ima rešenje jer se „odmetnuo“ EU regulatorima i rekao „dođavola sa vašim kabinetskim planovima, narod traži dobar lako elektrifikovani dizel, evo ga“  

 

 

 

Tayron je Novi VW-ov SUV koji popunjava ponudu između Tiguana i Touarega. Konstrusian je u Volfsburgu i proizvodiće se u Volfsburgu, rekli bi smo, u inat samozvanim analitičarima na društvenim mrežama, koji plaše pošten svet zatvaranjima  fabrika.

 

 

Brojke

Kao drugi najveći Volkswagen SUV u Evropi, Tayron je dugačak  4,770 mm, sa medjuosovinskim razmakom od 2,791 mm, visinom od 1550 mm i širinom 1852 mm.  Sve to postavljeno je na točkove dimezija 20 inča.

Tayron koji nudi raspored sednja za 5 ili 7 osoba, dolazi sa liderskim koeficijentom otpora vazduha od 0.28.  Zapremina prtljažnika u verziji za 5 osoba, prostire se od osnovnih 885 litara do čak 2090 sa oborenim sedištima.

 

 

 

Individualizacija počinje već od samog spoljnog izgleda sa različitim obilcima prednje maske ili branika u zavisnosti od nivoa opreme.  Direkno iz premijum klase, VW demokratizuje  Q.LIGHT HD matrix farove.  U svakom faru 19.200 mulitpixel LED-ova, osvetljava put.

 

 

Premijum enterjer

 

Ako se premijum enterijer prepoznaje na prvi pogled a vidjeno potvrdjuje dodirom – to sve govori o visokom standardima predvidjenim za Tayron. Panel sa instrumentima ima horizontalnu arhitekturu. Instrument tabla prostire se po dijagonali od 10.25 inča dok centralni displej  zauzima 12.9 inača.

 

 

 

U “Discover” infotajmet paket- osim uobičjenih funkcija spakovani su: navigacija i IDA virtuelni glasovni asistent sa CHAT GPT Integracijom. To je tehnologija koju je VW već ponudio u Golfu.

 

Generalno sam protv tog CHAT-a. Iz iskustava na PC-u, znam sledeće: To vam je kao da razgovarate sa političarem. Prvo vam ponovi vaše pitanju u formi izjavne rečenice a onda kaže da to zahteva ozbiljnije razmatranje. Ko za upravljačem u sabraćaju ima mentalni kapacitet za takav multitasking, svaka mu čast !

 

 

U “Pro Max” verziji infotejmenta centralni displej dobija još koji inč u dijagonali više do brojke od 15, a tu je Head up displej sa widescreen prikazom najbitnijih informacija.

 

 

 

Za vozača i suvozača, ergoActive Plus sedišta, adaptirana sa Tourega , pružaju podešavanja po 14 parametra, masažu  sa 10  tačaka pritiska kao i bazične funkcije grejanja i hladjenja.

 

Opciono ambijentalno osvetljenje sa do 30  tonova svetla i Harman Kardon ozvučnje zaokružuju iskustvo enterijera.

 

 

Zavera

 

 

Ako se pitate “otkud sad pa Tayron”, setite se da je Renault za godinu dana ponudio trojstvo: Austral, Rafale, Symbioz.  Nemački gigant narodnih automobile (makar u nazivu), morao je adekvatno da odgovori.

Što se tiče onih koji su “experti” za sve greške VW-a, jedni kažu da je problem to što proizvodi premalo električnih automobila, a drugi da je problem baš u tome što ih proizvodi previše.   Možda je dole navedena tabela odgovor i jednima i drugima.

 

Živeo hybrid – Dizel se ne predaje

 

Pogled na tabelu pogonskih grupa prava je milina.

 

 

 

 

 

 

Osnovnu pogonsku opciju čini blagi hibrid 1.5. eTSI sa 150 konjskih snaga.  Njegovi hibridni, tačnije električni aduti u velikoj meri oslanjaju se na 48 V arhitekturu.

 

Turbo benzinci i dizelaši bazirani na klasičnoj četvorocilindarkoj zapremini od dva litra, kao stvoreni su za vuču prikolica (do 2.5 tone ukupne nosivosti), što im omogučuju masivni obrtni momenti i do 400 Nm.   Čim se prikolica prikači, automatski se atkivira profil za vuču  koji vozaču olakšava manevrisanje.

 

 

U Volkswagenu su posebno ponosni na plag in hibridne modele u verzijama od 204 i 272 ks .

 

 

Osnovu plug-in pogona čini četrvorocilindaski  turbo benzinac oznake “1.5 TSI evo2”. Uparen sa eletromotorom, baterijom od 19.7 kWh, u gradskim uslovima funkcioniše kao savršen električni automobil sa autonomijom od 100 km.  U međugrskim relacijama ova konfiguracija omogućava domet i do 850 km.

 

Cens … od 39.900 evra u baznoj verziji

Naručivanje Tayrona u Nemačkoj kreće tokom ove  jeseni 2024.

 

BONUS VIDEO: Prvi utisci VW Tayron 

 

 

Iz Volfsburga za Vrele Gume – Miroslav Schossberger

Fotografije: VW  

 

2 Komentara

  1. Препаковани кодиак, с тим што мени изгледа много љепше. Нови кодиак ми са стране више личи на каравана него на СУВ-а.

    1. Dizel, benzin, EV sve je to isto pošto dalje ne može da dobaci zato što je to samo VW. Bilo koji od tri navedena Renoova SUV vozila neuporedivo su lepša, bolja i kvalitetnija od ovog Hitlerovog dečaka.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery