EURONCAP potvrđuje, nikada manje novih modela automobila
Da je automobilska industrija potpuno izgubila „kompas“ što strateški, što tehnološki, što marketinški potvrđuje i podatak da je u 2023. EURONCAP testirao svega 17 modela, čak 50 manje nego u 2022.
Iako je prema EURONCAP najbezbedniji novi model u 2023. bio VW ID.7, ostaće zabeleženo da je više od polovine modela, njih 9 stiglo od proizvođača iz Kine (BYD, NEO, XPENG) i da su svi oni električni i da su svi dobili vrlo visoke bezbednosne ocene.
Uz kineske proizvođače u 2023. dominirali su južnokorejski Kia i Hyundai pa čak i vijetnamski VinFast VF8. Japansku auto industriju novih modela u 2023. predstavili su samo Honda ZRV i Lexus RZ.
Od potpune bruke, Evropljane su spasili novi modeli koji stanu na prst jedne ruke: Smart, Mercedes EQE, BMW serije 5 i pomenuti ID.7.
Očigledno, automobilska scena Evrope, menja se poptpuno neprilagođenom brzinom kojoj za tradicionalne proizvođač vreme nije saveznik. Čuda će se tek dešavati, jer kineski automobili osim što su neuporedivo jeftiniji očigledno poseduju i druge kvalitete.
BONUS VIDEO: Test kineskog električara MG4 Electric