Tesla ponovo dokazuje da sposobnost kompanije da redovno manipuliše cenama može doneti veliki profit.
Kao što je bilo i očekivano, došlo je do velikog povećanja broja porudžbina u Japanu, je je u „Zemlji izlazećeg sunca“ cena Modela 3 pala za 24 odsto.
Tesla Inc. je još jednom revidirao cenovnik i ponudu u različitim zemljama, ali najznačajnija vest je značajan pad cene Modela 3 u Japanu. Skeptici ističu da je razlog ovakvih poteza pad potražnje, ali čini se da to ipak nije slučaj.
Bez obzira na neke izveštaje, Tesla nema problem s potražnjom. Kada bi ovaj proizvođač električnih automobila mogao da proizvodi vozila po mnogo bržoj stopi, i dalje bi ih sve prodao. Zapravo, Tesla je po ko zna koji put dokazao da nema pada potražnje za njegovim vozilima, tako da postoji jasan razlog zašto podiže nekoliko fabrika na globalnom planu. Međutim, kompanija može (i često to čini) da manipuliše cenovnom politikom da bi motivisala generisanje većeg broja porudžbina na ciljanoj lokaciji.
Obim je bez dileme uvek bio važniji od marži, mada će redukovani proizvodni troškovi i ekonomije obima verovatno omogućiti Tesli da smanjuje cene i prodaje više automobila a da to ne utiče značajno na marže.
Dok Teslina cenovna strategija podstiče povećanje potražnje, bolji način da se sve sagleda da je zapravo upravljanje tom potražnjom. Proizvođač iz Palo Alta može da manipuliše zahtevima za svojim vozilima na različitim tržištima na osnovu cenovnih obrazaca i ponude modela. Na početku svakog kvartala, Tesla se više fokusira na globalna tržišta. Kako kvartal odmiče, kompanija se više koncentriše na domaće isporuke (u SAD).
Sada, kada Tesla proizvodi automobile u dve globalne fabrike, može da iskoristi sniženja cena i pojača potražnju u oblastima u kojima može da stvori višak vozila. Istovremeno, može se usredsrediti na druge napore na nekom drugom tržištu. Treba istaći da je fabrika u Frimontu bila zatvorena nekoliko dana nedavno, a u Tesli su fokusirani na osvežene Modele S i X u SAD, za kojima je, po Ilonu Masku, velika potražnja.
Po nedavnom izveštaju Teslaratija, procenjeno vreme isporuka u Japanu je s 12 otišlo na 16 nedelja. Pre pada cene, vreme isporuka je procenjeno na samo šest do osam nedelja. Kupci u Japanu, koji žele da dobiju svoj Model 3 odmah, mogu da se odluče za „klot“ primerak.
Vrele Gume