AktuelnoIndustrijaVesti

Uprkos nestašici poluprovodnika i problemima u nabavci Lexus umalo oborio prodajni rekord

2KPregleda

Lexus je prošle godine popravio prodaju za šest odsto, umalo nadmašivši najbolji rezultat u istoriji.

 

U okviru godišnjeg izveštaja, Toyotina luksuzna divizija je izvestila da je ukupan obim prodaje u 2021. porastao na 760.012 vozila. Kolo vodi Severna Amerika, gde je Lexus napredovao 12 odsto (332.000), u najvećoj meri zahvaljujući velikom broju isporuka RX i NX krosovera i ES sedana.

 

U SAD, japanski proizvođač se među premijum markama našao na trećem mestu, iza BMW-a i Tesle. Kina je drugo po veličini tržište za Lexus, gde je zabležen porast od jedan odsto (227.000). Ujedno ovo je najbolji rezultat japanske marke u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu. U Evropi je napredak iznosio dva odsto (72.000).

 

Lexusova globalna prodaja elektrifikovanih vozila je bila čak 10 odsto bolja od dosadašnjeg najboljeg rezultata od 260.000 jedinica. Međutim, jedino čisto baterijsko vozilo marke, UX300e, plasiran je u samo 5.800 primeraka.

 

S druge strane, hibridi su odradili veliki deo posla, kao i krosoveri. Na modele s povišenim klirensom se odnosila prodaja od 495.664 jedinice, što je otprilike 65 odsto ukupne svetske prodaje japanske premijum marke.

 

Dakle, uprkos pandemiji, ograničenim zalihama i nestašici čipova, Lexus je uspeo prošlu godinu da završi s drugim najboljim prodajni rezultatom u svojoj istoriji. Rekordna je i dalje 2019., s prodajom od 765.330 primeraka.

 

Da problemi sa zalihama i snabdevanjem nisu bili aktuelni tokom 2021., Lexus bi verovatno postavio novi rekord, kaže portparol kompanije, Norihiro Cuđi. Pod pretpostavkom da će snabdevanje biti tečnije u 2022., Lexus će nadmašiti rezultat iz 2021., dodao je on.

 

„Iskoristili smo zalihe u SAD u potpunosti. Kako su postajale sve manje, i dalje je bilo potražnje za Lexusom“, kaže Cuđi.

 

Da bi zaintrigirao publiku u vezi s električnom budućnošću, Lexus je lansirao nove fotografije RZ450e Prototypea, koji je prethodnica budućeg električnog krosovera srednje veličine. Na prikazima možemo da vidimo atraktivno, elegantno vozilo s obuhvatajućom zadnjom signalnom grupom i naglašenim „LEXUS“ natpisom.

 

 

Spreda gledajući, zakrivljena kresta na lukovima točkova daje na aerodinamičkom utisku i pruža se duž boka vozila, ulivajući se na kraju u mišićav rameni pojas ispod C stuba.

 

Karakteristična prednja maska je popunjena, naglašavajući da se radi o električnom pogonu.

 

Lexus kaže da će serijski model predstaviti ovog proleća. Cuđi nije želeo da obelodani tačan datum, ali dolazak u prodajne salone se očekujem krajem 2022. ili početkom 2023.

 

Japanski proizvođač planira da postane čisto električni brend do 2030. u Evropi, SAD i Kini, do kada namerava da prodaje milion elektromobila godišnje. Na globalnom planu, Lexus namerava da do 2035. proizvodi isključivo električne automobile.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery