AktuelnoVesti

Ukinuta proizvodnja Citroena C1

4.2KPregleda

Glasine iz oktobra 2020. su bile tačne. Proizvodnja Citroena C1 se ukida, a poslednji primerci izlaze iz fabrike Kolin u Češkoj Republici.

 

Još od lansiranja 2005., C1 je pronašao gotovo 1,2 miliona vlasnika širom Evrope. Model iz A segmenta u verzijama s dvoje i četvoro vrata, ostaće zapamćen u istoriji kao jedan od, po preferencama kupaca, najprilagodljivijih modela na Starom kontinentu.

 

Prva generacija C1 se proizvodila između 2005. i 2014., dostupna s dva motora, 1,0-litarskim benzincem i 1,4-litarskim dizelašem. Dužine 3.435 milimetara, bio je jedan od najmanjih vozila na evropskom tržištu, što ga je činilo odličnim izborom za kupce u gusto naseljenim gradovima. Druga generacija modela je odbacila dizel agregat, ali se i dalje solidno prodavala, dobivši četiri zvezdice na Euro NCAP testu.

 

Deleći platformu, motore i mnoge druge komponente s Peugeotom 108 i prethodnom generacijom Toyote Aygo, C1 je praktično zamenjen Citroen Amijem. Francuski proizvođač kaže da je razlog za ukidanje C1 „promena u okviru urbane eksploatacije u centrima gradova i želja da se ponudi ’ultrapriuštiva’ električna solucija, kao odgovor na ove zahteve urbane mobilinosti.“ Još uvek nije zvanično potvrđeno, ali smo u potpunosti sigurni da će i Peugeot obustaviti proizvodnju 108-ice.

 

Aygo, u međuvremenu, ostaje jedini „preživeli“ model u trilingu. Ulazeći u treću generaciju kao mali gradski krosover, usput usvojivši sufiks „X“, japanski model je veći od prethodnika, s dužinom od 3.700 milimetara. Dostupan je samo jedan motor, 1,0-litarski benzinska jedinica sa 72 ks i 93 Nm.

 

Što se naslednika C1 tiče, radi se o malom električnom vozilu opremljenom baterijom od 5,5 kWh, koja napaja elektromotor od 8 ks. Ovaj kvadricikl može da prevali 70 kilometara jednim punjenjem, a može da „pojuri“ do čitavih 45 km/h.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery