Prodaja novih automobila u Nemačkoj smanjena za 50% uprkos tome što su saloni otvoreni tokom celog maja
Iako je Nemačka otvorila sve salone automobila tokom prošlog meseca, te najavila beneficije za kupce, većina ljudi i dalje ne ide u kupovinu novih vozila uprkos svim bezbednosnim merama koje su preduzeli dileri. Prodaja novih automobila opala je za 50 odsto u odnosu na maj prošle godine, što je malo bolje od aprila kada je pad iznosio 61 procenat (ali saloni nisu radili), a više od marta kada je pad bio 38%.
Ukupno je u Nemačkoj prošlog meseca bilo 168.148 registracija novih vozila, prema podacima koje je objavila Agencija za transport KBA. Šef udruženja uvoznika VDIK-a, Reinhard Zirpel, rekao je da ponovno otvaranje zastupništva „skoro ni malo nije uticalo pozitivno na potražnju i da stanje na tržištu putničkih automobila ostaje dramatično loše “.
Dok je država Nemačka udvostručila svoje podsticaje za potpuno električne automobile, kao i za plug-in hibride, paket stimulacija nije imao koristi za kupce automobila sa pogonom na fosilna goriva. Prema udruženju dilera ZDK, paket pomoći nije „ni kap u okeanu“ u procesu smanjenja zaliha novih automobila u vrednosti od oko 15 milijardi evra koje su „zaglavljene“ u prodavnicama.
Što se tiče pojedinačnih brendova, svi nemački proizvođači automobila doživeli su veliki pad prodaje u odnosu na prošlu godinu: BMW je predvodnik sa 62% pada, prodaja Opela opala je za oko 60 odsto, VW za 52%, Audija za 46% , a Mercedesa za 43 procenta.
Najveći pad među stranim brendovima doživela je Dacia sa 63%, zatim Seat sa 61%, te Ford sa 57 odsto smanjenom prodajom, prenosi Autonews Europe. Čak je i brend Tesla, koji je imao pristojnu prodaju u aprilu, doživeo pad od 28% u maju. Zanimljivo da su u isto vreme Subaru i Fiat povećali prodaju za oko 13%.
U međuvremenu, prodaja potpuno električnih vozila u Nemačkoj porasla je za 21 posto, na 5.578 jedinica, za ukupni tržišni udeo od 3,3% (porast za 1,4% u maju 2019.). Registracije PHEV modela takođe su se višestruko povećale, na 6.755 jedinica, pri čemu je njihov tržišni udeo porastao na 4%, sa svega 1 posto samo godinu dana ranije. Što se tiče benzinskih i dizel automobila, prodaja je opala za 56%, odnosno 52 odsto.