Luis Hamilton je došao do rekordne, 92. pobede u karijeri na VN Portugala, nadmašivši na taj način skor Mihaela Šumahera
Britanac je svoju 97. pol poziciju konvertovao u pobedu, mada je početak trke bio veoma interesantan, možda i indikativan u smislu do koje mere aktuelni šampion može svoje rezultate da zahvali dominantnom Mercedesovom bolidu, mada to naravno nimalo ne umanjuje njegove vozačke kvalitete.
Kišica koja je pala na samom početku trke je učinila asfalt klizavijim, što je za posledicu imalo da je Hamilton u poretku pao iza Botasa i vozača McLarena. Karlos Sainc je bio taj koji je na sjajan način poveo trku, ali kako se staza sušila, tako više nije imao šansi protiv „srebrnih strela“, pa ni Maksa Ferštapena u Red Bullu.
Dakle, dobili smo još jednu (pre)dosadnu trku u kojoj je Hamilton bez većih problema došao do pobede, što je naravno izazvalo salve hvalospeva u britanskoj štampi zbog obaranja rekorda Mihaela Šumahera. Međutim, s druge strane, potpuni nedostatak uzbuđenja u Formuli 1 sigurno da nije po volji ljubiteljima ovog sporta.
Maks Ferštapen ovoga puta nije mogao ni da drži priključak s Mercedesima, tako da je završio daleko iza njih kao treći.
Da se vratimo na početak trke… Sainc je vodio prvih šest krugova, pre nego što ga je Botas pretekao u krivini 1, da bi isto uradio i Hamiton na kraju kruga.
Činilo se da Botas drži stvari pod kontrolom u uvodnom stintu, ali nije trebalo biti poseban ekspert pa pretpostaviti da to neće dugo trajati. Kao i obično, Britanac je pretekao Finca duž startno-ciljnog pravca u 20. krugu, da bi nakon toga izgradio dominantno vođstvo, uprkos navodnim grčevima na koje se žalio u poslednjih nekoliko krugova.
Na kraju, aktuelni (a i novopečeni, da se ne lažemo) šampion, prešao je liniju cilja 25 sekundi ispred Botasa, što je najveća razlika u dosadašnjem delu sezone.
Šarl Leklerk je odvezao sjajnu trku, na kraju došavši do četvrtog mesta za Ferrari, kao poslednji vozač koji je bio u istom krugu s vodećima, dok je Pjer Gasli bio peti, pretekavši Serhija Pereza u pretposlednjem krugu.
Karlos Sainc je takođe napao Meksikanca u borbi za šesto mesto u poslednjem krugu, tako da je vozač Racing Pointa na kraju bio vrlo dobar sedmi, nakon što se našao na začelju kolone posle kontakta s Ferštapenom u uvodnom krugu.
Renaultov tandem, Esteban Okon i Danijel Rikijardo, kao i Sebastijan Fetel, zaokružili su osvajače poena u Portugalu.
Na kraju šta reći sem da smo imali još jednu neinspirativnu trku, uz nadu da će se stvari promeniti sledeće godine, da nećemo imati tri-četiri vodeća vozača u istom krugu, dok ostali zaostaju čitav krug i više. Ipak, ta „nada“ nekako levitira već nekoliko godina, bez bilo kakvog opipljivog efekta, dok se Formula 1 pretvorila u poligon za igranje velikih kompanija, tako da je verovatno jedino njima i zanimljiva.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Portugala 2020. (Portimao)
POZ | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:29:56.828 | 26 | |
2 | +25.592s | 18 | |
3 | +34.508s | 15 | |
4 | +65.312s | 12 | |
5 | +1 krug |
10 | |
6 | +1 krug | 8 | |
7 | +1 krug | 6 | |
8 | +1 krug | 4 | |
9 | +1 krug | 2 | |
10 | +1 krug | 1 | |
11 | +1 krug | 0 | |
12 | +1 krug | 0 | |
13 | +1 krug | 0 | |
14 | +1 krug | 0 | |
15 | +1 krug | 0 | |
16 | +1 krug | 0 | |
17 | +1 krug | 0 | |
18 | +2 kruga |
0 | |
19 | +2 kruga |
0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Hamilton je ostvario dodatni poen za najbrži krug trke. Grožan je dobio kaznu od dodatnih pet sekundi zbog prelaska limita staze.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | Mercedes | 256 | |
2 | FIN | Mercedes | 179 | |
3 | NED | Red Bull Racing Honda | 162 | |
4 | AUS | Renault | 80 | |
5 | MON | Ferrari | 75 | |
6 | MEX | Racing Point BWT Mercedes | 74 | |
7 | GBR | McLaren Renault | 65 | |
8 | THA | Red Bull Racing Honda | 64 | |
9 | FRA | AlphaTauri Honda | 63 | |
10 | ESP | McLaren Renault | 59 | |
11 | CAN | Racing Point BWT Mercedes | 57 | |
12 | FRA | Renault | 40 | |
13 | GER | Ferrari | 18 | |
14 | RUS | AlphaTauri Honda | 14 | |
15 | GER | Racing Point BWT Mercedes | 10 | |
16 | ITA | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | |
17 | FIN | Alfa Romeo Racing Ferrari | 2 | |
18 | FRA | Haas Ferrari | 2 | |
19 | DEN | Haas Ferrari | 1 | |
20 | CAN | Williams Mercedes | 0 | |
21 | GBR | Williams Mercedes | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | Mercedes | 435 |
2 | Red Bull Racing Honda | 226 |
3 | Racing Point BWT Mercedes | 126 |
4 | McLaren Renault | 124 |
5 | Renault | 120 |
6 | Ferrari | 93 |
7 | AlphaTauri Honda | 77 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 5 |
9 | Haas Ferrari | 3 |
10 | Williams Mercedes | 0 |
4 Komentara
Comments are closed.
Britanska stampa puna hvalospeva, uf trt milojka, a sta kazu ovde Vrele Gume:
„Kišica koja je pala na samom početku trke je učinila asfalt klizavijim, što je za posledicu imalo da je Hamilton u poretku pao iza Botasa i vozača McLarena. Karlos Sainc je bio taj koji je na sjajan način poveo trku, ali kako se staza sušila, tako više nije imao šansi protiv „srebrnih strela“, pa ni Maksa Ferštapena u Red Bullu.“
To se Sumaheru ne bi desilo, i Sumaher zasluzuje epitet kisnog coveka kao sto ga je imao Airton Sena.
Ne kaže se „Ferštapen“, nego „VERSTAPEN“. Čovek je Nizozemac, nije Nemac.
Niste u pravu. Čovek koji je napisao tekst je živeo u Holandiji i pomalo zna „nizozemski“. Proverite svoje znanje pre iznošenja takvih „nedvosmislenih stavova“. Lep pozdrav.
A i kakve to veze ima s trkom? 😀