Umerenim rastom do petogodišnjeg rekorda
Najteže se odlepiti od dna! Ako je suditi po automobilskom tržištu, prethodne godine smo konačno to i uspeli. Registrovano je rekordnih 28.962 vozila, najviše od 2011. godine. Koji je odnos novih kupaca i koji su najpopularniji modeli saznajemo na osnovu zvaničnih podataka MUP-a
Odmah na samom početku bitno je naglasiti. SVE navedene brojke koje je ekskluzivno za Vrele Gume obradila Smart Plus Research agencija i odnose se na ZVANIČNE PODATKE MUP-a o UKUPNOM BROJU NOVIH REGISTROVANIH VOZILA na teritoriji Srbije tokom 2017. Zašto je ovaj podatak bitan?
Ovo su JEDINI TAČNI I RELEVANTI zvanični podaci zasnovani na podacima MUP-a, koji nisu prošli selektivni „filter“ srpske Asocijacije Uvoznika automobila i rezervnih delova, budući da oni obrađuju samo nova vozila proizvedena u 2017. godini i to isklučivo ona koja su prošla kroz trgovačku mrežu.
Tokom 2017. godine u kategoriji novih putničkih vozila fizička lica su na svoje ime registrovala gotovo 40% vozila (+10% u odnosu na 2016.) dok su firme učestvovale sa 60% u ovoj raspodeli
Najpopopularniji modeli u 2017 su Fiat 500L, Škoda Octavia i Volkswagen Golf
Što se statistike u lakom teretnom i komercijalnom programu tiče, pravna lica odnosno firme registrovale su 96% vozila dok su građani postali vlasnici svega 4% ukupno registrovanih kombija, kamioneta i pick-up modela
Fiat Ducato,VW Caddy i Fiat Doblo su najprodavaniji komercijalni modeli u 2017.
Prodaja po kategorijama u 2017. je u procentualnom poređenju ostala na nivou od prošle godine. Kako se i očekivalo, najpopularniji segment novih automobila u Srbiji je B klasa sa učešćem na tržištu od gotovo 42%, dok je A segment osvojio 27,61% tržišta.
Mali automobili A. i B. segmenta čine gotovo 70% ukupnog tržišta novih automobila u 2017.
Kod najmanjih automobila najveću popoularnost beleži Fića, tačnije Fiat 500 koji je zbog nekoliko uspešnih flotnih prodaja ubedljivo na prvom mestu. Prate ga Fiat Panda i VW Up.
Najveće iznenađenje u klasi malih vozila je odličan plasman modela Suzuki Ignis koji se svrstao uz rame liderima
Kako smo već najavili najveća borba ali i najveći kolač je u B segmentu koji čini bezmalo polovinu srpskog tržišta. Fiat 500L Nacionale je bez premca. Prati ga Renault/Dacia dvojac, tačnije Sandero & Clio, dok je Fiesta u 2017. postala popularnija od Škoda Fabie.
Polako dolazimo i do prestižnijih modela. Segment C je na pragu luksuza, ali je i cenovno značajno viši od prethodne dve kategorije. Sasvim dovoljno za nagli pad tržišnog učešća.
Škoda Octavija je bez premca u C segmentu, naravno opet zahvaljujući tenderskim poslovima. VW Golf je odličan drugi, dok je Astra neočekivano visoko plasirana ispred Fiata Tipo
D segment je već onaj o kojem se mašta. I ovde Škoda „kolo vodi“ sa modelom Superb. Na drugom mestu po popularnosti je legendarni VW Passat a prate ga Opel Insignia i Audi A4.
Kod direktorske E klase sve je u skladu sa očekivanjima. Prva tri mesta deli nemačka premijum trojka. Ovog puta srpksa pobeda je pripala Mercedesu E klase. BMW serija 5 je pretekla Audi A6 a Volvo S90 se potrudio da i ova kategorija ne prođe bez iznenađenja, iako se prodati modeli mogu prebrojati na prste ruku i nogu.
Luksuzna klasa je pripala opet Mercedesu, ovog puta modelu S. Stari A8 je drugi najviše zahvaljujući očiglednoj flotnoj prodaji u januaru 2017. BMW sedmica nije izudržala ovaj tempo.
SUV klasa i u Srbiji potvrđuje svoju globalnu popularnost. Ali ima i iznenađenja i to prijatnih. Hyundai Tucson je „rasturio“ tržište, Range Rover sjajan, Suzuki Vitara opet iznad očekivanja…
Dakle, to bi bilo to što se automobilskog tržišta tiče u 2017.
Rast prodaje automobila gotovo u stopu prati i ukupan oporavak ekonomije, kao najbolji pokazatelj opštih tržišnih kretanja
Valja biti umereni optimista u 2018. Ukoliko nastavimo dosadašnjim pozitivnim tempom, rastom investicija, izvoza i aktivnosti na svim nivoima, možda 50.000 novih vozila na našim putevima u ovoj godini neće biti samo san!
Izvor: Smart Plus Research
Obrada: Vrele Gume