Toyota lansira novi sistem punjenja električnom energijom oslobođen emisije CO2
Kao što je poznato, Toyota ima cilj da postane karbon-neutralna do 2050.
Neko bi možda rekao da japanska marka malo kasni s ulaskom u „električni svet“, ali ne treba zaboraviti da je upravo ona pionir u oblasti hibridne tehnologije, lansiravši Prius još 1997. Toyota nastavlja s elektrifikacijom svoje game nedavnim lansiranjem RAV4 Prime „plug-in“ hibrida, dok je standardni RAV4 Hybrid svrgnuo Prius s pozicije najprodavanijeg hibridnog modela kompanije.
Prvi serijski elektromobil japanske firme, inspirisan bZ4X konceptom, s prodajom će krenuti 2022., dok će se još 15 čisto električnih modela pridružiti portfoliju do 2025.
Ovaj potez će doprineti tome da se Toyotina ponuda do 2025. sastoji 40 odsto od elektrifikovanih modela, što bi do 2030. trebalo da poraste na blizu 70 odsto. Međutim, u međuvremenu moraju da budu preduzeti dodatni koraci da bi se postigla zacrtana ugljenična neutralnost do 2050.
U Kaliforniji, Toyota je u fazi lansiranja novog „Clean Assist“ programa, koji će punjenje baterija Prius Primea ili RAV4 Primea učiniti podobnijim za životnu sredinu. Prilikom punjenja baterija, „plug-in“ hibridi koriste električnu energiju iz mreže, koja u većini slučajeva dolazi iz neekoloških izvora kao što su ugalj, nuklearne elektrane i gasne turbine. Ostatak dolazi iz obnovljivih izvora poput solarnih farmi, vetroparkova, hidroelektričnih turbina i generatora na organski otpad.
Kada se u obzir uzme izvor energije, uviđamo da većina električnih automobila zapravo ne može da se pohvali nultom emisijom. Da bi ovo ispravila, Toyota sa svojim „Clean Assist“ programom planira da se punjenje baterija automobila obavlja 100 % obnovljivom energijom.
Da bi se pridružili „Clean Assist“ programu, vlasnici Prius Primea i RAV4 Primea u Kaliforniji, koji ispunjavaju uslove, mogu besplatno da se prijave za korišćenje Toyotine aplikacije, koja prati količinu električne energije koja se koristi tokom punjenja. Toyota će zatim generisati ili kupiti ekvivalentnu količinu kalifornijskih sertifikata obnovljivih izvora energije, u kojima se beleži proizvodnja i upotreba „zelene“ energije.
Dokaz podudaranja količina se zatim šalje u CARB (Kalifornijski odbor za vazdušne resurse), omogućavajući da se 100 odsto električne energije konvertuje u obnovljivu, bez obzira na to gde se automobil puni. Kroz „Clean Assist“ program, vlasnici mogu da prate do koje mere učestvuju u smanjenju emisije ugljenika koristeći aplikaciju.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] je nedavno predstavila konceptnu verziju dolazeće Toyote bZ4X, otkrivajući na taj način prvo u nizu električnih vozila s baterijom i nultom emisijom (BEV). Do 2025. Toyota planira da predstavi 15 […]
[…] je nedavno predstavila konceptnu verziju dolazeće Toyote bZ4X, otkrivajući na taj način prvo u nizu električnih vozila s baterijom i nultom emisijom (BEV). Do 2025. Toyota planira da predstavi 15 […]