Novo priznanje za Toyota hibridnu tehnologiju
U tradicionalnom izboru koji organizuje agencija Metro Market u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine Vlade Republike Srbije i Centrom za motorna vozila AMSS, Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid osvojila je prvo mesto i laskavu titulu „Eko Auto godine u Srbiji“ za 2020. godin.
Mart je mesec kome se zaljubljenici u vozila i automobilsku tehnologiju u Srbiji posebno raduju. Razlog je tradicionalni Salon automobila u Beogradu s velikim brojem noviteta i aktuelnom ponudom proizvođača za srpsko tržište, ali i region. Nažalost, ovogodišnji BG CAR SHOW otkazan je zbog virusa korona, kao što je nešto ranije otkazana i izložba u Ženevi. Samim tim izostale su i mnoge prateće manifestacije i akcije koje uvek prate centralni događaj na Beogradskom sajmu.
Jedna tradicija, ipak, nije prekinuta. Održan je izbor za „Eko auto godine“ koji organizuje agencija Metro Market u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine Vlade Republike Srbije i Centrom za motorna vozila AMSS. Svečana dodela nagrade, iz razumljivih razloga, ipak će sačekati neko bolje vreme.
Članovi stručnog žirija detaljno su analizirali sve pristigle prijave i vrednovali ih na osnovu navedenih podataka i informacija, kao i dostavljene validne prateće dokumentacije svakog pojedinačnog zastupnika proizvođača. Držeći se prethodno utvrđenih pravila i procedura za sprovođenje postupka izbora Eko automobila godine u Srbiji („Pravilnik o izboru Eko automobila godine u Srbiji“ i „Metodologija izračunavanja i rangiranja“), doneta je konačna odluka o tome da je EKO Auto 2020. godine u Srbiji: Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid.
Mr Dušan Stokić (rukovodilac službe za životnu sredinu, tehničke propise, kvalitet i društvenu odgovornost Privredne komore Srbije), jedan od članova stručnog žirija posebno je istakao:
“Kada je reč o značaju zaštite životne sredine, tu nema kompromisa. Ako kompanije zanemaruju očuvanje životne sredine, što dovodi do zagađenja vazduha i povećanog broja obolelih građana – onda je to društveno neodgovorno. Taj aspekt društvene odgovornosti nikako ne sme biti zanemaren.
Svaka kompanija koja svoj poslovni uspeh i imidž gradi isključivo na ekonomskim i tržišnim postulatima, a zamenaruje zdravlje zaposlenih, ne obraća pažnju na lokalno okruženje i životnu sredinu, ne može da očekuje da će biti uspešna i konkurentna na duži rok. Međutim, potrebno je da principi održivosti postanu nerazdvojivi deo strategije i poslovne politike kompanije.
Ekološke nagrade koje dodeljujemo, skoro deceniju treba da afirmišu i istaknu kompanije koje svojim programima i proizvodima doprinose i unapređuju zaštitu životne sredine u Srbiji”.
Pobednik devetog po redu izbora za „Eko auto godine“, Toyota Corolla HB 1.8 HSD, do prvog mesta stigla je sa osvojenih 72,75 poena. Ova nagrada još jedno je u nizu priznanja za vizionarsku hibridnu tehnologiju i istrajnost Toyote u borbi za bolju i zdraviju životnu sredinu. Aktuelni događaji i alarmantno zagađenje iz dana u dan nam pokazuju da vremena za čekanje i bežanje od problema više nema. Utoliko je značaj ove vrste izbora, kojim se jasno ukazuje na problem zagađenja i nude rešenja, iz godine u godinu sve veći i važniji.
Ovaj model među prvima je testirala naša redakcija, još prošlog leta. Pogledajte naše utiske o njemu: