AktuelnoTESTOVI

Test: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 MHEV

11.5KPregleda

Gradski predator

 

Dolazak novog modela Nissan Qashqai koji nosi epitet najbolje prodavanog modela u krosover kategoriji, nestrpljivo je očekivan događaj u automobilskom svetu.

 

 

 

 

Napokon, nakon nekoliko statičnih pa dinamičnih novinarskih površnih i masovnih promocija, došao je i na ozbiljno 1:1 sučeljavanje sa faktima i realnim ocenama.

 

Spoljašnjost

 

Neću pretrati ako kažem, nikada nisam bio posebno oduševljen Qashqai linijom dizajna, slobodno mogu reći od njegovog nastanka.

 

Međutim, sa ovim aktuelnim modelom, stvar je prilično okrenuta naglavačke, u pozitivnom smislu.

 

 

Jasno i čisto dizajniran, tako da zadrži osoben dizajn prethodnika ali i da se punim gasom približi modernom trendu. Njegove pomalo divlje linije prednjeg dela, prijaju svakom ko još ima u sebi nešto hormona potrebnih za dobru avanturu ali i onima koji jednostavno žele biti zapaženi.

 

 

Cela originalnost posustaje kako se oko kreće prema zadnjem delu, da bi od nazad dežavi osećaj bio više nego dominantan. Pomešalo se tu svega i svačega u hajde da konstatujem kulturan izgled.

 

Bočna linija je prilično dinamična uprkos činjenici da je udaljen od tla, solidnih 18 cm i daje onu notu gradskog šmeka koji se očekuje u ovoj klasi.

 

Naravno, kao i kod prethodnih modela, ni kod novog Qashqai ne treba očekivati posebne off-road potencijale, jer su izuzev solidnog klirensa, svi ostali parametri prilično „urbani“.

 

Unutrašnjost

 

Rekao bih da je Nissan u ovom segmentu napravio i najveći pozitivan korak između dva modela. Ostao je veran svom nespornom kvalitetu materijala, ali se ovog puta potrudio da bude moderniji nego ikada i da pruži najviše prostora u istoriji Qashqai modela.

 

 

Prednja sedišta su odlična, pozicionirana su na vrlo prijatnoj visini za komforan prilaz. Za divno čudo kada su Japanci u pitanju, ona su i prilično široka, sa solidnim sedalnim delom.

 

 

 

Zadnja sedišta su dobila nekih +5 cm za kolena, što samo kompezuje prilično neudobnu klupu koja u principu nudi samo prosečan komfor.

 

 

 

Prtljažnik je takođe sada nešto pozamašniji, a zapremina mu varira od 436-479 litara (u zavisnosti od posedovanja petog točka).

 

 

Vozačka pozicija kako dolikuje, odlična, uz sada neizostavnu asistenciju dva digitalna ekrana od 7,8”.

 

 

Prvi je umesto instrument table i lepo je programiran da glumi klasične instrumente ali i uz mogućnost individulaizacije za mlađe korisnike koje više zanimaju neki drugi podaci od brzine kretanja i broja obrtaja motora.

 

 

Centralni ekran je dobro pozicioniran u visini očiju vozača i pametno konfigurisan da se njime lako rukuje.

 

 

Tu je i manuelna komanda klimatizacijom, što posebno vredi pohvaliti.

 

Izolacija kabinskog prostora je korektna dok se vozilo nalazi u niskom režimu ekspoatacije.

 

Povećanje brzine i broja obrtaja agregata značajno menja komfor.

 

Zvuk četvorocilindarskog motora u naponu snage probija izobarijere, a slično je i sa šumovima vetra (pogotovo bočni) pri brzini od 130km/h.

 

 

Zapravo svako žustrije ubrzanje, posebno ono iz nule ili prilikom preticanja u kombinaciji sa automatskim CVT X-Tronic menjačem, ubija svaku volju za razgovorom ne samo sa saputnicima već i sa nekim sopstvenim mirnim mislima.

 

 

Očigledno, celokupna Renault škola enterijera u Nissanu pada na ispitu u ovoj kombinaciji prilično teškog SUV (preko 1.640 kg) i malolitražnog motora.

 

Motor i dinamika vožnje

 

Za razliku od često pominjanih prethodnika, koji su posedovali izbor od 5-6 pogonskih motora (uključujući i turbo dizele) ova generacija je opremljena samo jednim agregatom od 1.332 kubika radne zapremine i 140 odnosno 158 ks uz kako kažu laganu hibridnu MHEV asistenciju iz 12 V Li-Ion baterija.

 

 

Više ni sam nisam siguran u čemu se suštinski sastoji ova lagana električna asistencija, osim da koketira sa zakonskim normama i statističkim prikazima prosečne emisije izduvnih gasova na nivou game.

 

U realnim okolnostima, i subjektivnom utisku, elektrifikacija motora na sceni nije opipljiva u našem testiranom Qashqai koji raspolaže da 158 ks.

 

Već sam prethodno nabacio nepodnošljiv zvuk agregata pri ubrzanju. Realno, njegov 4×4 permanentni pogon, uparen sa CVT menjačem i  agregatom koji raspolaže sa svega 270 Nm obrtnog momenta su mučenje i za automobil i za vozača.

 

Kretanje kroz krivine je prilično precizno, uz nešto povećanu oscilaciju karoserije zbog visokog klirensa i nešto mekšeg ogibljenja.

 

Nestabilnost na pravcu pri uzdužnim oštećenjima kolovoza, zabrinjava!

 

 

Performanse na papiru nisu loše, do stotke ubrzava za 9,9 sekundi i postiže 198 km/h. Nažalost u praksi se to nije dokazalo sa stanovišta visokih očekivanja od jednog Qashqai modela.

 

Da sa motorizacijom nije sve idealno potvrđuje i sam Nissan deklarisanom maksimalnom nosivosti koja je ispod 400 kilograma, i na nivou A segmenta.

 

U praksi novi Qashqai opterećen sa četiri odrasla putnika, punim rezervoarom i prtljagom, od modernog vozila postaje jedna troma konfiguracija.

 

 

Imao sam prilike da probam i model sa samo pogonom na prednje točkove i sa manuelnim menjačem koji se kreće za nijansu lakše i tiše. Tu pre svega treba zahvaliti vozaču, koji će radom na ručici menjača pomoći da se nivo patnje svede na dostojanstveno prihvatljiv.

 

 

Shodno tom modernom ludilu smanjivanju zapremine (i cilindara) agregata u sve masivnijim automobilima, uklapa se i prosečna potrošnja. Na onih 6 litara dizela na 100 kilometara u prethodniku, ovde treba dodati bar još 40-50% sve skupljeg benzina. Lako je izračunati, ko potroši manje od 8 litara, skidam kapu.

 

Zaključak

 

Nema tu posebne mudrosti. Nissan Qashqai je odlično zamišljen i realizovan model, za sve one koji od njega ne očekuju previše u vozačkom smislu.

 

Cenom testiranog modela od preko 36.000 evra, dodatno je dobrovoljno zagazio na teritoriju većih i vrlo opasnih full hibridnih predatora (Toyota RAV4, Hyundai Tucson) protiv kojih ni u jednom elementu nema šanse za preživljavanje.

 

Na kraju ostaje i veliko pitanje, u kojoj meri i sa kakvim rezultatom (pre)cenjeni Qashqai može da se odmeri i sa daleko jeftinijom Suzuki Vitarom! Uskoro odgovaramo i na to pitanje!

Tehnički podaci:

 

 

 

 

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: Lara Piroški

Kamera/montaža: Miroslav Šosberger

 

 

 

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery