Postepeno smanjivanje carina za automobile iz Kine
Dok većine zemalja EU razmišlja ili povećava carine na automobile iz Kine, na osnovu Sporazuma o slobodnoj trgovini Srbije i Kine, kod nas se ona smanjuje
Od 1. jula 2024. ukida se ili smanjuje carina na vozila koja će se iz Kine uvoziti u Srbiju. Ovo smanjenje carinskih stopa na uvoz vozila je primena Sporazuma o slobodnoj trgovini između Republike Srbije i Narodne republike Kine. Taj sporazum je potpisan u Pekingu 17. oktobra 2023. godine.
U zavisnosti od kategorije, vrste vozila, smanjuju se i carinske stope za oko 1% za većinu modela. Ovom dinamikom carine će postepeno biti potpuno ukinute, za sva vozila, najkasnije za 15 godina.
Ova promene se odnose i na nova i na polovna vozila.
Trenutne carinske stope su za putnička vozila, nova i polovna, sa klasičnim, hibridnim i plug- in hibridnim pogonom 12,5 odsto. Za električna vozila, motocikle, tricikle i kvadricikle je 5,0 odsto.
BONUS VIDEO: Kako je Chery Tiggo 7 „pocepao“ Mazdu CX-5
2 Komentara
Comments are closed.
Znaci od 1-og jula je carina na el. automobile iz Kine 4% umesto dosadasnjih 5%. MG4 u Kini startuje od 15K eura a u Srbiji od 33.5K eura. Uporedne cene el. automobila u Kini i Srbiji treba konstantno plasirati u javnost na svim automobilskim portalima. Potencijalni kupci treba da znaju do koje mere ih deru i to dranje treba da kazne obustavom kupovine tih proizvoda. Ocigledno je da se jedino negativnom kampanjom moze izvrsiti pritisak prvenstveno na proizvodjace iz Kine da plasman svojih automobila na nasem trzistu vrse na drugaciji nacin uz drasticno nize troskove. Plasman preko postojecih dilera u Srbiji uvecava cenu 100%.
Biznis je biznis. Doduše ima tu i mnogo troškova a i cene automobila u Kini nisu realne zbog subvencija i velike razlike u opremljenosti modela. Ipak, da se zarađuje masno, zarađuje se…