Šest automobilskih giganata se obavezalo da će proizvoditi isključivo električne automobile do 2040.

Šest velikih proizvođača automobila je izrazilo maksimalno posvećivanje postepenom ukidanju proizvodnje vozila koja koriste fosilna goriva do 2040. na globalnom planu, odnosno do 2035. na vodećim tržištima.
Radi se o delu globalnih napora za smanjenje emisije ugljenika, a objava stiže od strane britanske vlade, koja je domaćin Konferencije Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama (COP26) u Glazgovu (Škotska).
Šest proizvođača o kojima se radi su Volvo, Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover i kineski BYD. Međutim, mnoge kompanije, uključujući dve vodeće, Toyotu i Volkswagen, kao i Stellantis, Hondu, Nissan, BMW i Hyundai, koje su izostale iz dogovora, naglašavaju izazove koji treba da budu savladani u tranziciji ka budućnosti s nultom emisijom.
To takođe nameće pitanja o efikasnosti samog posvećivanja. Navodno je odsustvo Kine, SAD i Nemačke glavni razlog zašto su mnogi proizvođači automobila odustali od obavezivanja. Industrijski insajder je izjavio da su mnogi proizvođači automobila oprezni u pogledu potpisivanja, jer ih to obavezuje na skupu promenu tehnologije, a tu im nedostaje slična posvećenost od strane vladajućih struktura, koje treba da osiguraju razvoj neophodne infrastrukture za punjenje i mreže za podršku električnim vozilima.
Kako izveštava Financial Times, izvori upoznati s dešavanjima kažu da Volkswagen i Toyota nisu potpisali dogovor zbog oklevanja ključnih zemalja da se pridruže sporazumu. U međuvremenu, BMW je potvrdio da takođe neće staviti svoj potpis. „Ostaje značajna doza neizvesnosti u vezi s razvojem globalne infrastrukture, koja bi trebalo da podrži prestrojavanje ka čisto električnim vozilima, s velikim disparitetima između tržišta“, izjavio je bavarski proizvođač.
Uključivanje vlada u prelazak na alternativna goriva, ključno je za dobijanje podrške automobilskih kompanija, koje počinju da ulažu velika sredstva u električna vozila ili vozila na vodonik. U izveštaju se dodaje da nijedan od proizvođača automobila nije protiv ukidanja emisije izduvnih gasova, ali je svaki izneo konkretne primedbe na sporazum, rekli su neimenovani izvori.
Vrele Gume