AktuelnoVesti

Senzacija zvana Bred Binder

Sve zanimljivije u Moto GP

1.8KPregleda

Senzacionalna pobeda novajlije Bindera u Brnu

 

Mladi novajlija iz Južnoafričke Republike, ostvario je za sve ljubitelje MotoGP-a šokantnu i neočekivanu pobedu u premijer klasi. Bred Binder je ujedno ostvario prvi trijumf za KTM, u tek trećoj trci u karijeri u elitnom motociklističkom takmičenju.

 

 

Lidersku poziciju na samom početku trke u Brnu je preuzeo Franko Morbideli, da bi je držao prilično dugo, do devet krugova pre kraja.

 

Ova trka je bila zaista neobična, s vodećim vozačima koje smo inače u najboljem slučaju viđali u sredini poretka.

 

Morbideli je dominantno poveo, u stilu Markeza ili Kvartaratra i činilo se da niko neće moći da ga ugrozi. Napravio je značajnu prednostu u odnosu na timskog kolegu iz Petronas Yamahe tokom inicijalnih krugova.

 

 

Mada je Kvartararo pokušao da se upusti u poteru za Morbidelijem, došao je u situaciju da se našao na „nišanu“ Bindera, koji se nakon dobrog starta oštro probijao u poretku, savladavši usput u direktnom duelu i iskusnijeg klupskog kolegu, Pola Espargara.

 

Bez ikakvog kompleksa, Binder je nastavio da napada, pretekavši bez problema i lidera u šampionatu, Kvartarara, u devetom krugu u krivini 3, pre nego što se upustio u poteru za Morbidelijem.

 

 

Problemi Italijana s mekom zadnjom gumom su doveli do slabljenja njegovog tempa u drugoj polovini trke, što je Binderu omogućilo da ga ubrzano sustigne. Naravno, novajlija nije čekao ni trena, već je devet krugova pre kraja preuzeo vođstvo, koje nije ispuštao do samog kraja.

 

 

 

Ono što je imponovalo je sigurna vožnja Breda Bindera u maniru mnogo iskusnijih pilota. Sve je postigao čistim kvalitetom i direktnom borbom. Na ovaj način, on je postao prvi Južnoafrikanac koji je pobedio u kraljevskoj klasi, dokazavši da KTM konačno ima ono što je potrebno za borbu za visok plasman.

 

 

Morbideli je zadržao drugu poziciju, što je njegov prvi MotoGP podijum. Ovom rezultatu je možda doprinelo nepravedno kažnjavanje Žoana Zarka, koji je dobio kaznu „dugog kruga“, zbog kontakta koji je za posledicu imao eliminaciju Pola Espargara. Francuza, koji je držao unutrašnju liniju bez bilo kakve korekcije putanje, s leve strane je zakačio Espargaro u krivini 1 u 10. krugu, koji je zakasnio u „zatvaranju vrata“, nakon čega je doživeo pad. Međutim, sudije su odlučile da kazne Zarka ni krivog ni dužnog.

 

 

Vozač Avintije Ducati je startovao s pol pozicije, ali je skliznuo na šesto mesto nakon lošeg starta. Ipak, vozio je sjajno, na kraju više nego zasluženo došavši do podijuma. S druge strane, s obzirom na izdanje KTM-a, šteta što je Espargaro ispao iz trke, jer s obzirom na tempo kojim je raspolagao, moglo je da dođe do senzacionalne dvostruke pobede za austrijski tim.

 

Uprkos kazni, Zarko je zadržao treću poziciju, odbranivši se na samom kraju od Aleksa Rinsa na Suzukiju, koji je demonstrirao fantastičan napredak u odnosu na početnu fazu trke. Valentino Rosi je bio jedini Yamahin vozač koji je bio na nivou zadatka, došavši na kraju do petog mesta.

 

Migel Oliveira je takođe iskoristio KTM-ove performanse, tako da je s 13. napredovao do 6. mesta (Tech 3), što je njegov najbolji finiš u MotoGP-u, ali i za Tech 3 otkada se udružio s KTM-om.

 

Lider u šampionatu, Kvartararo, padao je u poretku kako su se trošili njegovi pneumatici, tako da je na kraju bio sedmi.

 

Ipak, Francuz je povećao vođstvo u odnosu na prvog pratioca, Maverika Vinjalesa, koji je imao dan za zaborav, ne mogavši bolje od 14. pozicije, a startovao je kao peti. Takaki Nagami je vozio najbolje plasiranu Hondu, došavši do solidnog osmog mesta, ispred Aleša Espargara, koji je dobro startovao na Apriliji.

 

Dok je Zarco nosio Ducatijevu zastavu među vodećima, ostali vozači italijanskih motocikala su prošli očajno. Džek Miler i Andrea Doviciozo su uspeli da dođu tek do 10. odnosno 11. pozicije, ispred Kala Kračloua, dok je Danilo Petrući na fabričkom motociklu pao sa sedmog na 13. mesto.

 

Aleks Markez, kao i obično, osvaja poene isključivo ako drugi vozači dožive pad, tako da je došao do poslednjeg boda za Repsol Hondu. Kao i Espargaro, Žoan Mir i Iker Lekuona su takođe izbačeni iz stroja, tako da nisu završili trku.

 

Pavle Barta

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery