Šef Volvoa: automobilska industrija mora u potpunosti da se okrene elektromobilima
Švedska firma se obavezala da će od 2025. u ponudi imati isključivo „plug-in“ hibride i čisto električne modele, kao i da će u naredne dve decenije u potpunosti izbaciti iz upotrebe motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Govoreći na digitalnoj konferenciji „Financial Times Future of the Car“, šef Volvoa, Hakan Samuelson, rekao je da je jasno da su električni automobili budućnost, kao i da „što se više otvorenim budu držale alternative, to će se ići sporije“. Zatim je dodao: „Pandemija Kovida-19 je pomogla da se bolje razume neophodnost automobilske industrije da se menja. U Volvou, mi smatramo da je pravi put onaj električni. Hajde da se transformišemo u proizvođača električnih automobila.“
Na pitanje da li su potrošači spremni da se prebace na elektromobile, Samuelson je kazao: „Smatramo da je situacija 50/50. Onog momenta kada budete imali električne automobile u prodajnim salonima, brojni ljudi će posegnuti za novom tehnologijom.“ On je takođe rekao da predviđa da će se tranzicija desiti onom brzinom kojom su se ljudi s tradicionalnim mobilnih telefona prebacili na smartfone: „To je kao s telefonima pre 15 godina, kada je situacija bila u stilu ’da li želim jedan s dugmićima ili s ekranom osetljivim na dodir?“.
Mada postoji zabrinutost u vezi sa spremnošću infrastrukture da podrži potpuno prebacivanje na električna vozila, Samuelson je rekao: „Ako ne budemo prodavali električne automobile, niko neće investirati u stanice za punjenje, tako da smo odlučili da ne možemo imati to kao opravdanje i čekati da se poveća broj stanica. Po nama, automobilska industrija će postati električna, a što je taj signal jači, brže će se sve odigravati.“
Britanska vlada planira da do 2030. zabrani prodaju novih automobila koji emituju štetne gasove, s tim što će izvesni hibridi biti dozvoljeni do 2035. Samuelson je rekao da je zabrana prodaje vozila sa SUS motorima bolji način da se ubrza tranzicija, nego što je to uvođenje subvencija i povlastica.
Na pitanje postavljeno tokom FT konferencije, vezano za zabranu u Velikoj Britaniji zakazanu za 2030., Samuelson je odgovorio: „Prva reakcija je da je odluka donesena prebrzo i da nije dobra. Međutim, moja reakcija je skromnija. Ako pogledate do koje mere smo napredovali na planu bezbednosti vozila, a s tom kampanjom smo započeli pre 40 godina, uvidećete da smo u međuvremenu dobili regulativu koja nalaže obavezno korišćenje bezbednosnih pojaseva, vazdušne jastuke i tako dalje. To se desilo veoma brzo i omogućilo kvalitetniju mobilnost, a nije bilo ostvareno kroz pretnje ili povlastice, već uvođenjem ’starih dobrih’ pravila. Možda bi najbolji način bio da pojasnimo pravila vezana za to kada treba da postanemo čisto električni.
Onog momenta kada shvatite da benzinski i dizel motori nisu deo budućnosti, reći ćete: ’OK, hajde da ubrzamo ulazak u novi svet.’ Mi smo došli do tog zaključka, a Volvo će biti veoma pažljiv u isporučivanju elektromotora pre nego što to bude zakonski obavezno.“
Na pitanje kada će Volvo ukinuti motore s unutrašnjim sagorevanjem, Samuelson je odgovorio: „Kupci će odlučiti. Imaćemo hibride, ali ne bih bio izenađen ako od 2030. budemo isporučivali isključivo čisto električne automobile.“
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
kako stvari stoje, svet ce se podeliti na elektricni i onaj koji zagadjuje. Uvek su novci u pitanju. Cena onoga sto gospodin prica je cca od 40000 pa navise. I tu se prica zavrsava sa masovnom kupovinom u nasem „regionu“ obicni hibridi vidim idu nesto na dole ali opet je to od 20000 pa na gora ako ne pricamo o onim mild hibridima. I tu se prica samo o putnickim i lako dostavnim vozilima. Sta je sa masovnim prevozom, poljoprivredom, vazdusnom i vodenom saobracaju. Neki ljudi u Srbiji su izracunali da ovom zagadjenu u Srbiji, kojem svedocimo sada, saobrcaj doprinosi sa 7%