Ipak, oni postojeći će biti unapređeni.
Otkada je „dizelgejt“ eksplodirao pre nekoliko godina, „nafta“ je postala nepoželjna reč u automobilskoj industriji. Ovo gorivo i odgovarajući tip motora uživali su u posebnoj popularnosti u Evropi, ne toliko na drugim tržištima, sem u slučaju teretnih vozila. Međutim, u međuvremenu se ustanovilo do koje mere prljav može da bude dizel motor.
Ruku na srce, on emituje srazmerno manje CO2 u odnosu na odgovarajući benzinski motor, a s novim Euro 6D emisionim standardnima na Starom kontinetnu, emisija azotnih oksida je gotovo identična, s 0,06 grama po kilometru za benzince, odnosno 0,08 za dizelaše. Ipak, čini se da je prekasno za spasavanje „naftaša“.
Mnogi proizvođači odustaju od dizel motora a budžete predviđene za istraživanje i razvoj preusmeravaju ka električnim pogonskim sklopovima. Toj grupi kompanija su se pridružili nedavno Lexus, Mitsubishi, Nissan, Volvo, kao i mnogi drugi. Sada red dolazi i na Renault.
Luka de Meo, šef francuskog konglomerata, potvrdio je da sredstva više neće biti ulagana u razvoj nove generacije dizel motora. Međutim, postojeće dCi jedinice će biti adaptirane na način da budu u skladu s važećim ekološkim standardima.
Da li to znači da Renaultovi dizeli neće doživeti Euro 7 eru, ostaje da se vidi. Ipak, sudeći po tome što prodaja hibrida i elektromobila rapidno raste, neće biti iznenađujuće ako ih ne bude bilo na tržištu već 2025.
Bezbedno je reći da je Renault postepeno smanjivao prisustvo dizela u ponudi. Neki od modela koji su na tržištu, nisu više dostupni s ovim tipom agregata, a mnogi budući neće posedovati dizel kao opciju. Čak i Dacia, Renaultov budžetni brend, izbacila je dizel u novoj generaciji modela.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
Preteralo se sa dizelašima, toliko su ih kupovali da samo još skuteri nisu išli na dizel. Ipak ne radujem se potpunom njihovom ukidanju jer imaju svoj kvalitet i prednosti. Neki balans različitih tehnologija bi bio najbolji za sigurnu budućnost.
Meni valjaju i stari 😄