Kremenko u automobilskom registru MUP-a
Zvaničan registar MUP Srbije u kojem su specificirana novoregistrovana putnička vozila tokom 2013. godine u Srbiji, osim relevantnih podataka, sadrži i po koji biser
Kako to obično biva, svaki kontakt sa državnom administracijom, pored gubitka vremena, stresa, nervoze, razočarenja, u retkim slučajevima okonča se zadovoljstvom “građanina pokornog” zbog profesionalnosti službenika.
Nedavno prosleđeni podaci MUP-a o broju novoregistrovanih putničkih vozila na teritoriji Srbije, pružili su nam zadovoljstvo da po prvi put sa 99% tačnosti saznamo mnogo toga o domaćem automobilskom tržištu, o čemu smo opširno izvestili pre par dana! Potpuno neočekivano, tema zvana evidencija registrovanih vozila, postala je dodatno zanimljiva zbog 1% “problematičnih” upisa koji nemaju nikakve veze sa kategorijom na koju se zvanični policijski spisak odnosi. U nekim slučajevima situacije su potpuno i komične.
Krenimo redom. Uz preko 100.000 regularno evidentiranih vozila, tokom prošle godine po prvi put je registrovano u kategoriji putnički automobili, mnogo toga što automobil nije. Zapažamo nekoliko desetina kamiona, autobusa i kamionskih prikolica ili nečega nalik njima pod imenima Scania, Setra, Schmitz, Brako, Kogel, Schwarzmuller, Metal Mont i još nekoliko kojima je teško odrediti pripadnost.
Primetan je i sličan broj zavedenih novoregistrovanih putničkih automobila marke TAM, UNIS VW TAS, NSU, CIMOS CITROEN, AUSTIN-MORRIS, IMV RENO ali i traktora marke Fordson (poslednji proizveden 1950.) i nešto novijih Zmaj i Fendt.
Da smo po majstorluku neprevaziđeni potvrđuje i desetak putničkih vozila iz domaće radinosti koja su zavedena pod RUČNA IZRADA i SOPSTVENA IZRADA. Kada znamo koliko je danas teško za recimo Golf star 10 godina “položiti” tehnički pregled, ne možemo a da se ne zapitamo kako je to pošlo za rukom proizvodu izrađenom u domaćoj radinosti.
Za kraj ovog pregleda ostavljamo bisere, odnosno pojedine “marke” automobila zavedenih u zvaničnom registru MUP-a Srbije tokom 2013. kao što su KREMENKO, SAME, SOLINGEN, NOR SLEP, ŠUMADIJA i MAGYAR, koje čak ni Google pretraga ne prepoznaje u formi bilo čega sa četiri točka.
Verovatno, svako od nas ko je ikada stojao ispred šaltera SUP-a u nameri da po prvi put registruje svoje legalno, skupo plaćeno vozilo, ne može a da se ne zapita kako je moguće registrovati automobil marke Kremenko ili Šumadija!? Kao što vidite, moguće je samo treba imati pravi ključ za odgovarajuću birokratsku bravu. Možda se on zove korupcija ili nemar? Suštinski, svejedno je!
Da nije tužno – bilo bi smešno!
Miodrag Piroški