Online plus

Premijere 2017.

1.38KPregleda

Automobili čije smo premijere s nestrpljenjem iščekivali u 2017. godini

Godina za nama će u istoriju ući kao jedna od najinteresantnijih ikad. Predstavljen je veliki broj novih automobila, SUV modeli i dalje u svakom pogledu dominiraju tržištem, oboreni su neki rekordi, a celu autoindustriju je potresao i jedan veliki skandal, takozvana „Afera Dizelgejt“, u kojem je glavni akter bila ogromna VW grupacija

Mnogi proizvođači automobila su išli do svojih granica kako bi nam na što bolji način predstavili svoje nove modele u kojima ćemo uživati još neko vreme. Naravno, neki su bili uspešniji od drugih, a u tome su veliku ulogu odigrale i promotivne kampanje u kojima su kompanije otkrivale detalj po detalj o svojim novim modelima, ali i puštale brojne reklame.

Upravo iz tog razloga, na neke smo modele čekali sa većim nestrpljenjem nego što je to slučaj sa drugim automobilima. Tako smo rešili da početak ove godine obeležimo listom u kojoj smo izdvojili neke od automobila čije smo premijere željno iščekivali. Iako je predstavljeno mnogo novih automobila, neki od njih su definitivno ostavili najjači utisak i postaće pravi ljubimci mnogih generacija.

Pored automobila koji se nalaze na našoj listi, moramo pomenuti i modele kao što su: Kia Stinger, Opel Insignia GSi, Honda Civic Type R, Renault Megane RS, Hyundai i30 N, Tesla Roadster, Rolls-Royce Phantom, Hennessey Venom F5, McLaren Senna, Bentley Continental GT, Jaguar E-Pace, Volkswagen Polo GTI, Audi RS4 Avant, Lotus Evora GT430, Alpine A110, Lamborghini Aventador S, Mercedes Project One i drugi.

10. Ferrari Portofino
Poslednji na našoj listi jeste novi uvodni model kompanije Ferrari, koji je nazvan Portofino. Ovaj super četvorotočkaš predstavlja plod napornog rada inženjera i dizajnera kompanije Ferrari, koji su radili na nasledniku modela California T.

Ferrari Portofino predstavlja sve što pravi ljubitelji automobila dubokog džepa ikada mogu poželeti, ali i više od toga. Iako je najslabiji automobil kompanije, novi „at u skuderiji Ferrari“ poseduje moćni V8 agregat zapremine 3,9 litara, koji proizvodi 600 konjskih snaga i 760 Nm obrtnog momenta, te od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 3,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu, koja je elektronski ograničena, od 305 km/h. Iz kompanije tvrde da bez ograničenja on može da dostigne brzinu od čak 320 km/h.

Sve o ovom modelu možete pročitati ovde

9. Volkswagen Arteon
Još jedan model iz Volkswagena koji je postavljen na MQB platformu. Arteon nasleđuje Passata CC i cenovno će biti iznad „običnog“ Passata. Svi agregati u izboru imaju četiri cilindra, a ulazna varijanta je 1.5 TSI benzinac sa 148 konjskih snaga koji se nalazi u novoj Ibizi. Snažniji benzinac je 2000 kubnih centimetara i 188 odnosno 276 konjskih snaga. Što se tiče dizel agregata u pitanju su dvolitarski motori sa 148/188/236 konjskih snaga.

Najsnažniji motori biće upareni sa sedmostepenim automatskim DSG menjačem i pogonom na sva četiri točka, dok su slabije verzije povezane sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Arteon je bio na testu u našoj redakciji, a sve o njemu možete pogledati i pročitati ovde.

8. Range Rover Velar
Britanska aristokratija je oduvek cenila stilski savršene automobile, udobne unutrašnjosti, spremne da se momentalno uhvate u koštac sa najzahtevnijim terenom, a tu tradiciju su nastavili i sa modelom Velar. Velar deluje zapanjujuće jednostavno, čistih linija, možda već viđeno ali proporcijski savršeno. Zapravo, više je nalik kakvom sportskom automobilu nego terencu, ali daleko od toga da se ne snalazi u off-road vožnji. Opremljen pametnim vazdušnim ogibljenjem koje ima i „All Terrain Progres Control“ funkciju, silazak sa asfalta se po ponašanju karoserije gotovo i ne primećuje.

Ovaj model poseduje novi „Ingenium“ trolitarski turbo dizel sa dve turbine, koji sasvim skladno udovoljava svemu onome što možemo zamisliti. Njegovih 300 konjskih snaga i 700 Nm su, može se reći, optimum koji zahteva ovakva karoserija.

Sve o ovom modelu, koji je bio na testu u našoj redakciji, možete pogledati ovde

7. Audi A8
Četvrta generacija Audijeve “osmice“ dolazi u pravo vreme da zaoštri borbu u prestižnom segmentu. U dizajnerskom smislu A8 nije ponudio revoluciju, ali jeste u tehnološkom.

Vizuelno gledano, laičko oko teško će uočiti bitne razlike u eksterijeru u odnosu na treću generaciju „osmice“. Zapravo, razlika velikih i bitnih zapravo ni nema. Dizajn novog A8 je moglo bi se reći prost evolutivni iskorak. U unutrašnjosti promene su daleko brojnije. Audijev novi Virtual Cockpit premijerno stiže u A8. Instrumentalna tabla je potpuno digitalizovana i predstavlja full HD ekran rezolucije 1920×720 piksela. Na centralnoj konzoli nalaze se dva tableta zadužena za kontrolu infotejnment sistema, gornji je dijagonale 10,5 inča, dok je donji od 8,6 inča i usklađeni su sa enterijerom, za razliku od pređašnjeg rešenja.

Za početak novi A8 u Evropi biće ponuđen sa jednim dizel i jednim benzinskim V6 turbo trolitarskim motorom. Dizel agregat razvija 286 konjskih snaga iz 2.997 kubnih centimetara uz obrtni momenat od 600 Nm. Benzinska pogonska jedinica izvlači 340 konjskih snaga iz 2.967 kubnih centimetara uz obrtni momenat od 500 Nm.

Sve o novoj generaciji modela Audi A8 možete pročitati ovde

6. Aston Martin DB11 Volante
Aston Martin je predstavio svoj novi kabriolet koji, iskreno govoreći, izgleda sjajno. Njihov novi model kombinuje prelepe linije i strukturu kupea sa mekim krovom koji se može spustiti za samo 14 sekundi.

Odluka da DB11 dobije i roadster, odnosno, Volante verziju ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Naime, Aston Martin je naziv Volante za svoje kabriolet modele koristio još od 1965. godine. Međutim, odluka da novi DB11 Volante dobije V8 agregat koji potiče iz AMG-a, umesto V12 agregata sa dva turbo punjača kojeg je konstruisala kompanija Aston Martin predstavlja iznenađenje. Što se samog agregata tiče, V8 ima zapreminu četiri litrara i dva turbo punjača, i on proizvodi 503 konjskih snaga, a snaga se na točkove prenosi putem osmostepenog automatskog menjača. Sve to ovom modelu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 300 kilometara na sat.

Sve o ovom modelu možete pročitati ovde

5. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Ako ste pomislili da je naziv ovog modela dugačak, trebalo bi da pogledate spisak automobila od kojih ima bolje ubrzanje i veću maksimalnu brzinu. Dati neku definiciju ovog automobila i svrstati ga u određenu klasu modela verovatno je težak zadatak i za njegove konstruktore. Jedni kude, drugi hvale dizajn eksterijera no, u jednoj stvari se svi slažu, ovo je jedan veoma performantan automobil.

Njegov hibridni pogonski sistem, pozajmljen je iz modela 918 Spyder. Benzinski V8 biturbo agregat raspolaže sa 550, dok električni motor razvija dodatnih 146 konjskih snaga, te skupa vozaču na raspolaganje stavljaju čitavih 925 Nm obrtnog momenta! Snaga se na sva četiri točka prenosi putem Porscheovog osmostepenog automatskog menjača. Prevedeno u performanse, ovaj automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 310 km/h!

Sve o ovom modelu možete pročitati ovde

4. Volkswagen T-Roc
Ovaj model je i pre nego što je predstavljen izazvao lavinu komentara. Mnogi ga nazivaju „ubicom“ Golfa, dok drugi smatraju da on nije ništa posebno. U svakom slučaju segment kompaktnih krosovera dobio je novog ozbiljnog igrača koji će mnogima pomrsiti konce.

Brojne opcije, tehnološke inovacije, konekcija, kao i efikasni agregati do 190 konjskih snaga i udobnost i inovativni dizajn koje ovaj model poseduje će, verujemo, biti dovoljni da naprave novi poredak u segmentu SUV i krosover automobila. Dizajniran kako bi popunio mesto ispod modela Tiguan, ovaj automobil je kreiran posebno kako bi postao privlačan svima. Kompanija VW očekuje da će novi model ostvariti veliki uspeh, prvenstveno zbog toga što nudi visoku funkcionalnost i dinamičan izgled.

T-Roc će imati u ponudi čak šest agregata, sa manuelnom ili automatskom transmisijom, kao i sa pogonom na dva ili četiri točka. Uvodni, najslabiji agregat je jednolitarski benzinac sa 114 konjskih snaga, dok je najsnažniji motor dvolitarski benzinac sa 190 konjskih snaga.

Sve o ovom modelu možete pročitati ovde

3. BMW M5
BMW je na sajmu automobila u Frankfurtu zvanično predstavio novu, šestu generaciju modela M5, za koju Bavarci tvrde da je evolutivni nastavak jedne lepe sportske priče.

Pod haubom novog M5 nalazi se najsvežija verzija BMW-ovog V8 motora zapremine 4,4 litra sa M TwinPower Turbo sistemom. Ovaj agregat proizvodi ravno 600 konjskih snaga uz maksimalni obrtni moment od 750 Nm. Prenos snage na sva četiri točka vrši se putem osmobrzinskog automatskog menjača.

Prevedeno u performanse, novi M5 do 100 km/h može stići za svega 3,4 sekunde, dok se do 200 km/h mora „čekati“ 11,1 sekundu. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h, ali se to može promeniti opcionim M Driver paketom, kada maksimalna brzina iznosi 305 km/h.

Sve o ovom modelu možete pročitati ovde

2. Jeep Wrangler
Svi će vam reći isto, Jeep Wrangler je automobilska ikona. Od 1986. godine prošao je gotovo Darvinovu evoluciju, sve do četvrte generacije koja je predstavljena ove jeseni. Na sajmu automobila u Los Anđelesu, predstavljen je najprepoznatljiviji i po mnogima najbolji SUV svih vremena, Jeep Wrangler. Da nije tako, ne bi se i dan-danas proizvodio u serijama većim od 200.000 primeraka godišnje.

Najnovija generacija ove žive legende nije pobegla od sebe! Još uvek je bazirana na pravim off-road vrednostima ali i na bogatoj tradiciji, autentičnom Jeep dizajnu, naprednim pogonskim sklopovima, superiornoj dinamici vožnje za klasu kojoj pripada i mnoštvu novih bezbednosnih sistema. Uz to on je sada bogatiji i za najmoderniju tehnologiju, koja mu je eto tu i tamo ponekad nedostajala u trci sa modernim (nazovimo ih) terencima koji su zapljusnuli tržište. Nova generacija ovog modela poseduje Pentastar V6 agregat zapremine 3,6 litara koji proizvodi 285 konjskih snaga i 353 Nm obratnog momenta. On je povezan sa šestostepenim manuelnim ili osmostepenim automatskim menjačem.

Sve o novom Wrangleru možete pročitati ovde

1. Lamborghini Urus
Čini mi se da nijedan drugi automobil nije bio više promovisan, ali je to odigralo svoju ulogu. Zvanično predstavljanje drugog terenca kompanije Lamborghini, i prvog SSUV modela na svetu su mnogi sa nestrpljenjem iščekivali. Možda zbog toga što nam je Lamborghini obećao sportski automobil maskiran u SUV model. U svakom slučaju, Lamborghini je svoje obećanje ispunio, dobili smo terensko vozilo velikih dimenzija, sa agresivnim dizajnom koji izgleda spremnim da „probode“ i naniže na rog celokupnu konkurenciju.

Dizajn prati postulate marke, tako da i novi Urus po pojedinim elementima liči na modele Aventador i Huracan. Uprkos svojoj veličini i robusnom izgledu, Urus je zadržao formu kupea, koju naglašavaju oštre linije i veoma agresivan izgled. Kompletna unutrašnjost je izrađena od visokokvalitetne kože, alkantre, ugljenih vlakana i plemenitog drveta. Da ne bude baš sve u granicama tradicije, pobrinulo se mehaničko odeljenje, koje je za Urus spremilo novi V8 twin-turbo agregat zapremine četiri litara, za razliku od atmosferskih V10 i V12 agregata iz pomenutog Huracana, odnosno Aventadora. Agregat raspolaže sa impresivnih 650 konjskih snaga, kao i veoma respektabilnih 850 Nm obrtnog momenta.

Sve o Urusu, pročitajte ovde

Autor: Saša Stanković

Top Reviews

Video Widget

gallery