„Novi“ BMW X5 i X6: uglavnom šminka bez ključnih faktora modernizacije
Već nekoliko dana „cure“ nezvanične fotografije „novih“ BMW X5 i X6, da bi noćas konačno ova dva osvežena modela bila i predstavljena zvanično.
Koliko god se trudili, što se spoljnog izgleda tiče, teško je zapaziti neke bitnije promene. One nisu velike, tačnije samo su simbolične.
One podrazumevaju nešto stanjena svetla i dnevna svetla sa simbolom strelice.
Dodatno u svom BMW kič odeljenju, X5 je dobio i opciju osvetljene maske koja je prvi put ponuđena na X6 pre nekoliko godina.
Primećuje se i redizajnirani prednji branik sa vertikalnim bočnim otvorima…
Za razliku od spoljašnjosti, unutrašnjost je pretrpela mnogo veće izmene.
Oba modela su sada opremljena panoramskim zakrivljenim ekranom koji kombinuje 12,3-inčnu digitalnu komandnu tablu i 14,9-inčni ekran infotaimenta.
Zanimljiva je situacija da BMW desetak godina posle Mercedesa preuzima ovakav stil table i infotjementa koji se već uveliko u praksi pokazao kao nepraktičan zbog svojih horizontalnih proporcija pre svega.
Ono gde BMW suvereno vlada svetskom scenom jesu motori i tu nema šale sa Bavarcima.
BMW X5 sDrive40i, BMW X5 xDrive40i i BMW X6 xDrive40i imaju novi mild-hybrid 3,0 litarski twin-turbo šestocilindraš koji raspolaže sa 380KS i 540 Nm obrtnog momenta.
Modeli X5 i X6 M60i xDrive zadržavaju 4,4 twin-turbo V8, sa dodatkom 48 V blagog hibridnog sistema i raspolažu sa 530KS i 750 Nm.
Dalje, BMW X5 xDrive50e PHEV (plug-in hibrid) dolazi na mesto xDrive45e. Ukupna raspolaže sa 490KS i 700 Nm iz trolitarskim šestaka, što će nuditi ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi, i elektronski ograničenih 250 km/h.
Ovaj model ima i pojačanu bateriju sa 17,1 na 25,7 kWh što će biti dovoljno za realnih 90 kilometara električne autonomije.
BONUS plus: KAKAV JE BIO KULEN U X6